Odtahy zajišťuje z více než poloviny SSHM, na zbytek město najímá soukromou firmu. Podíl správy služeb se postupně zvyšuje, s ohledem na celkový pokles odtahů však podle ředitele SSHM Bohdana Frajta nebudou nutné další investice. „V blízké budoucnosti neočekáváme žádný dramatický nárůst počtu odtahů, a proto žádné nové investice do odtahových vozidel a souvisejících činností neplánujeme,“ sdělil ČTK.

Problematická bývají bloková čištění

Podle Technické správy komunikací (TSK) zajišťující pravidelný úklid ulic se i přes celkových pokles odtahů každoročně zvyšuje počet vozů, které řidiči včas nepřeparkovali z čištěných komunikací a bylo nutné je odstranit. Letošní jarní čištění začalo 3. dubna a podle mluvčí TSK Barbory Liškové vzrostl počet odtahů od roku 2015 o polovinu. Podle zákona musí město auta vracet na místo, kde byla zaparkovaná. Provinilec však za dočasný odtah zaplatí minimálně 1300 korun. Kromě jarního termínu se ulice čistí i na podzim.

Jinak běžný řidič odtaženého auta zaplatí za normálních okolností za odvoz auta na odstavné parkoviště 1900 korun. Asi polovinu dostane soukromá firma, pokud správa služeb její auta využije. Platí se i každý den stání na hlídaném parkovišti. Protože počet odtažených aut výrazně klesá, město část odstavných parkovišť přeměnilo na P+R parkoviště. Konkrétně jde o plochy na Kotlářce v Praze 5, v Písnici v Praze 4 a na Zahradním Městě v Praze 10. Nejsou však u metra a řidiči je skoro nevyužívají.
Fotogalerie
10 fotografií