Nové mosty by velice pomohly dopravě v Praze. Na magistrátu už padly první návrhy, kde by měly stát. První z nich by mohl už do několika let stát ve Zbraslavi, kterou by propojil s pravým břehem Vltavy. Důvod je podle radního jasný. „Barrandovský most se nachází ve velice špatném stavu a je nutné jej začít rekonstruovat co nejdříve,“ popsal pro Blesk.cz.

Další místo, které bude nutné v následujících letech přeplněné dopravou, je Smíchov. Právě zde by mohly najít ubytování a práci desítky tisíc Pražanů v komplexu Smíchov City, který míří do první etapy stavby. A právě zde by měl most spojit Smíchov a pomoci dopravě směrem k Braníku.Poslední z nově plánovaných míst, kde je nutné stavět, je Bubeneč a Troja. „Na plánovanou lávku by měl navazovat most pro vozidla, který by ulehčil dopravě v této oblasti,“ říká dále Wolf.

Rekonstrukce ve velkém až poté

Metropole se dostává v posledních letech do stále horší situace v dopravě. Jakákoli uzavírka nebo nehoda na páteřních pražských silnicích znamená pro řidiče desítky minut v kolonách. Poslední takovou krizi si město zažilo v minulém týdnu, kdy byl uzavřen Tunelový komplex Blanka. Rázem se z hlavního města stalo „parkoviště“, alespoň podle komentářů na sociálních sítích.

Jakékoli velké rekonstrukce mostů spojené s uzavírkami je tak podle Wolfa důležité směřovat až po stavbě nových spojení přes Vltavu. Rekonstrukce například Barrandovského mostu s omezením pro dopravu by byla pro Prahu kritická. Příval desítek tisíc aut denně by ostatní pražské silnice jednoduše nezvládly, myslí si radní.

A při pohledu na statistiky se není čemu divit, že řidiči tráví v ranních a večerních kolonách v Praze velké množství času. Například ulicí 5. května na Jižní spojce projede denně 204 tisíc vozidel, v případě jakékoli nehody tak zůstávají v koloně desetitisíce řidičů. Kritickým místem je také Strakonická, kde během dne potkáte až 180 tisíc vozidel. Právě ta je poté napojena na Barrandovský most.