Východ z vlakového Masarykova nádraží v centru hlavního města směrem do Havlíčkovy ulice využívají hlavně cestující, kteří hodlají po příjezdu do Prahy pokračovat ve své cestě tramvají. Pro tyto účely se na obvodové zdi nádražní budovy nachází stříška, která má čekajícím lidem poskytovat přístřeší.
Konstrukce tohoto zastřešení je ale bez jakékoliv výplně, a tak cestující místo komfortního čekání v suchu v případě dešťových přeháněk moknou. České dráhy, které mají Masarykovo nádraží ve správě, o tomto nedostatku podle poskytnutého vyjádření vědí. Mají v plánu situaci napravit, nicméně půjde o součást komplexnějšího zásahu do budovy, takže se logicky realizace protáhne.
„České dráhy připravují kompletní opravu celého objektu včetně pláště a také uvedeného přístřešku pro cestující. V současné době probíhají konzultace s památkáři, jde totiž o nejstarší fungující stanici v Praze, o původní historické objekty z roku 1845, které stále slouží železniční dopravě. Zpracovává se studie využití a opravy objektu,“ uvedl k aktuální situaci vzhledem k budově tiskový mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.
Nezbytné kroky
V průběhu letošního roku se má přistoupit ke zpracování projektové dokumentace a zisku stavebního povolení. Výběrové řízení na zhotovitele zmiňované komplexní rekonstrukce se proto vypíše až v příštím roce.
„V průběhu let 2019 až 2020 bychom tak mohli provést komplexní rekonstrukci budovy včetně řešení stříšky pro cestující. Ti mohou v současné době využívat zastřešenou prosklenou dvoranu nádraží s kompletně prosklenou stěnou do Havlíčkovy ulice a s širokým průchodem do ulice přímo u zastávky tramvaje,“ dodal Petr Šťáhlavský.