„Podle předběžných výsledků to vypadá, že může být tramvajová doprava zatím zachována, ale musíme si počkat na výslednou zprávu," řekl Dolínek.

Po mostě jezdí tramvajová linka číslo 14. „V případě, že by musela být zastavena, může ji alternovat trasa metra C v úseku mezi Vltavskou a Florencí," řekl Dolínek. „Jakmile budou finální výsledky měření, uskuteční se jednání mezi dopravním podnikem a TSK a rozhodne se o řešení,“ dodal.

Měření TSK urychlilo

Původní konstrukce mostu je z roku 1914 a v 60. letech k ní byla přistavěna nová. Obě konstrukce jsou v příčném směru spojeny zhruba dvěma stovkami přechodových železobetonových desek. V době měření desky zatížila tramvajová souprava a plně naložené nákladní auto. Pohyby následně měřily snímače ze spodní strany desek pod mostem. Získaná data budou vyhodnocena do konce tohoto týdne.

TSK plánovalo měření Hlávkova mostu už dříve, po pádu trojské lávky předminulý víkend ho ale urychlilo.

Od výsledků měření na Hlávkově mostě TSK nečeká podle své mluvčí Barbory Liškové žádné překvapivé výsledky, poslední zkoušky má TSK z loňského roku. Výsledky nových použije pro přípravu projektové dokumentace pro opravu soumostí a přípravu stavebního povolení. Rekonstrukci musí projednat také s památkáři, protože mosty jsou památkově chráněné.

Takhle probíhalo měření na Hlávkově mostě:

Fotogalerie
9 fotografií