Projekt připravoval pro Prahu před několika lety Metroprojekt v rámci rozšíření linky A pražského metra. Měl to být takzvaný „dárek pro Prahu 6“. „Koncepce vychází z prodloužení vestibulu metra Dejvická do středu náměstí a východ by byl do Dejvické ulice (Šesťák) a po vyhodnocení také zřejmě na tramvajové zastávky,“ řekl pro Blesk.cz mluvčí radnice Ondřej Šrámek.

Podchod by podle projektu z obou stran lemovaly drobné obchody. Před několika lety se však od realizace plánu upustilo. „Toto téma jsem řešil dlouhodobě, avšak radnice Prahy 6 měla k celé stavbě výhrady a nedošlo k žádné shodě mezi magistrátem a městskou částí,“ uvedl radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Ani v současnosti podle informací Blesk.cz není ohledně vestibulu radnice jednotná kvůli plánované rekonstrukci celého Vítězného náměstí. To však může trvat další desetiletí.

Video
Video se připravuje ...

Úvodní slovo starosty Prahy 6 k dopravní situaci okolo Vítězného náměstí Tadeáš Provazník

„Aktuálně se zpracovává soutěž na řešení náměstí jako celku, se všemi jeho souvislostmi a vazbami. Ta se dělá dohromady s magistrátem a její součástí je i zvýšení průchodnosti. Kulaťák je třeba řešit jako celek, ne tradičně salámovou metodou,“ řekl o situaci starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP 09).

Cena nemusí být problém?

Původně se investice odhadovala na 900 milionů korun. „Dejvická je metro stavěné původně také jako protiatomový kryt, který má také nadzemní krytí. Opatření k zachování původní funkce by tehdy stavbu téměř dvojnásobně zdražila. V roce 2004 šlo odhadem asi o 900 milionů korun,“ doplnil Šrámek.

S dnešními technologiemi by však celý projekt tak nákladný nebyl. „Pokud by se jednalo o užší podchod se stánky, odhadovaná cena stavby by mohla být okolo 500 milionů korun. Magistrát by se rozhodně na tomto projektu chtěl podílet,“ doplnil Dolínek.

 „Vítězné náměstí nemá být politickým kolbištěm, ale místem, které bude logicky a plynule navazovat na své okolí a zpříjemní jej. Pokud součástí takového řešení bude podchod, který ochrání pěší před nástrahami povrchové dopravy na přecpaném dopravním uzlu, a pokud takové řešení bude možné vybudovat přednostně, ale zároveň tak, aniž by narušilo ostatní vazby náměstí, budu jedině rád,“ dodal Kolář.

Méně starostí

Problémy ohledně vstupů k tramvajím a nutné výluky by navíc cestující tolik neomezily. Přemostění tramvajové trati by vyřešila krátkodobá výluka, stavebně nejde kromě zbytků protiatomového krytu podle architektů o nijak náročné území.

Lidem by přestavba navíc ušetřila starosti s přebíháním na přechodu před tramvajovými zastávkami Vítězné náměstí a automobilová doprava by mohla být mnohem plynulejší. Otázkou však je, jaká jednání budou dále probíhat. O projektu budeme i nadále informovat. 

Fotogalerie
30 fotografií