Desítky lidí ve frontě od eskalátorů až k okénku a prodírání se mezi cestujícími a lidmi čekajícími na kupony MHD. Tak vypadal první školní den a také úterý v některých stanicích metra a u infocenter dopravního podniku.

Důvod je prostý: „Řada zájemců toto datum podceňuje a nechává vše na poslední chvíli, řekl Blesk.cz mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman a dodal, že stejně jednoduše se přitom lze dlouhému čekání vyhnout: „Vyřízení nové Lítačky i dobití kuponů je možné už i přes internet.“

Například ve stanici Nádraží Veleslavín a Hradčanská mohli lidé jen stěží procházet k eskalátorům. Problémy byly také ve stanici I. P. Pavlova, kde je průchod úzký a přítomnost revizorů situaci neusnadnila, jelikož se spěchající lidé museli vyhýbat desítkám lidí stojících uprostřed východu ze stanice.

Video
délka: 01:29.91

Lidé čekají na kupony na MHD ve frontách i desítky minut. Tadeáš Provazník

Ucpané stanice

Ve stanici Hlavní nádraží naopak lidé téměř „ucpali“ vestibul, jelikož se Pražané přidali do obvyklých dlouhých zástupů cizinců, kteří se ptali na cestu. Lépe na tom byly zastávky, kde není takový provoz. Například na Kačerově stálo ve frontě pouze deset lidí. Nutno ale dodat, že veškeré čekání bylo stejné víceméně celý den.

„Pokud se náhle u předprodejních míst vytvoří větší fronta, doporučuje Dopravní podnik využít jiná v nedalekých stanicích, která při menším vytížení nabízejí stejný rozsah služeb. Jestli se chtějí cestující vyhnout frontám úplně, mohou využít náš e-shop,“ poradila, jak se dlouhého čekání ušetřit, mluvčí Dopravního podniku Aneta Řehková. V úterý se situace uklidnila, fronty byly přibližně poloviční.

Doprava bez komplikací

Celkově ale probíhaly první školní dny v dopravě bez větších komplikací. Praha navzdory stávajícím omezením na silnicích zatěžkávací zkoušku zvládla. Až na několik menších situací k žádným závažným mimořádným událostem v ulicích metropole nedošlo. Pomohla tomu i vysoká připravenost Technické správy komunikací.

Ceny jízdného po Praze
Ceny jízdného po Praze
Autor: DPP

„Policie může na dálku ovládat semafory, může řídit tunely. Dopravní informační centrum pak informuje o tom, co se na našich komunikacích děje, ať už je to pomocí informačních tabulí nebo pomocí webových stránek. Operátoři odtud můžou sledovat najednou více než 70 úseků, máme k dispozici přes 700 kamer TSK a dalších více než 1000 kamer prostřednictvím městského kamerového systému,“ uvedl Jaroslav Břeň z TSK.

Fotogalerie
14 fotografií