Cestující a návštěvníci Prahy od poloviny července získají pohodlněji potřebné dopravní informace nebo si vyřídí další agendu, která je s cestováním po hlavním městě spojená.

Druhé infocentrum dopravního podniku se otevřelo v jižní části vstupní haly a doplnilo tak obdobné pracoviště na opačné straně.

„U druhého infocentra jen v tuto chvíli stojí 40 lidí, kteří si chtějí koupit jízdenku nebo se na něco doptat. Hlavní nádraží je po Letišti Václava Havla jakousi druhou branou do Prahy nejen pro cizince, ale v tomto případě i pro obyvatele České republiky. Zhruba 1300 lidí denně potřebuje naše služby zde na hlavním nádraží. Očekáváme, že pokud tyto služby rozložíme, naroste jejich počet na zhruba 1500 a více lidí za den,“ uvedl při slavnostním otevření nového infocentra náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Z hlediska jazykové vybavenosti pracovníků nového stanoviště pražský dopravní podnik vycházel zejména ze zkušeností z dalších podobných míst, kterých se včetně tohoto v Praze nachází devět. Nejčastěji se zde chtějí cizinci dorozumívat anglicky, španělsky a francouzsky. „Angličtina je zde standardem tak, aby byl každý schopen se minimálně v tomto jazyce domluvit,“ doplnil Dolínek.

Jaká je otevírací doba nového infocentra? Poslechněte si další informace, které redakci Blesk.cz Petr Dolínek prozradil:

Technický ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP) Jan Šurovský na slavnostním otevření poznamenal, že v hale se nachází ještě jedno infocentrum Pražské integrované dopravy. I přesto bylo z dlouhodobého provozu jasné, že lokalita hlavního nádraží potřebovala pro komfortní odbavování požadavků všech cestujících ještě jedno takové pracoviště navíc.

Podívejte se, jak to na hlavním nádraží při slavnostním otevírání vypadalo:

Fotogalerie
12 fotografií