V Praze dnes stejně jako na mnoha dalších místech České republiky startuje nová kampaň, která má za úkol zlepšit informovanost lidí o možnostech městské hromadné dopravy. Součástí akce je nové video, které míří na emoce a chválí vlastnosti, které cestování MHD přináší.

Vzhledem k emocím se pro Blesk.cz vyjádřil ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP) Martin Gillar. „Městská hromadná doprava v Praze by měla být sexy. Myslím si, že to tak je a mělo by to tak být vnímáno. Pojďme se snažit o to, aby to tak bylo,“ uvedl Gillar.

Snaha přimět více řidičů, aby v Praze jezdili pravidelně hromadnou dopravou, je dlouhodobým tématem, které se zdůrazňuje zejména během smogové situace. Podle ředitele DPP se dopravci dlouhodobě daří získávat stále nové cestující. Po zlevnění ročního jízdného došlo k nárůstu pasažérů MHD v Praze o deset procent, zároveň tím ale podnik přišel o 150 milionů korun.

Podívejte se na rozhovor s ředitelem DPP:

Video
délka: 02:09

Ředitel pražského dopravního podniku Martin Gillar o dopravní kampani a nárůstu cestujících v MHD. Daniel Vitouš

Právě tato kampaň je součástí snahy, aby DPP tuto ztrátu dorovnal. „Mým osobním přáním je, aby se nám podařilo kompenzovat pokles tržeb,“ potvrdil Martin Gillar. Nakolik bude kampaň úspěšná, prozradí až čas. Do listopadu bude probíhat její hlavní část, kdy se propagace objeví na billboardech, internetových stránkách i sociálních sítích. Konec kampaně se předpokládá v květnu příštího roku. Na webu Máte Hromadu Důvodů naleznete například srovnávací kalkulačku cen a další informace.

Světlo světa už spatřilo také video, které je součástí kampaně:

Video
délka: 00:55

Video k dopravní kampani Máte Hromadu Důvodů. Sdružení dopravních podniků

Fotogalerie
14 fotografií