Platit za cestování v MHD je normální. Nejen s touto myšlenkou vyráží Praha do dalšího boje proti černým pasažérům. Snížením pokuty na polovinu při následovné koupi roční jízdenky chce vedení města a dopravní podnik nejen motivovat k placení sankcí, noví majitelé této jízdenky mají díky změně v přístupu přijít na to, že volná možnost pohybu po metropoli je vlastně neuvěřitelně výhodná.

„Chceme, aby si tím černí pasažéři uvědomili, že je daleko svobodnější zaplatit a navíc to vyjde levněji. Cestující pak nemusí přemýšlet, jestli si koupit krátkou nebo delší jízdenku a uvědomí si, že za 10 korun denně se zcela svobodně pohybuje po Praze ve dne v noci,“ upřesnil náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

K pokutě roční kupon

Praha v rámci změn chystá osmnáctiměsíční kampaň, dopravce proškolí prodejce a revizory, kteří přistižené neplatiče na nové možnosti upozorní. Zajímavou službou by mohlo být pořízení roční jízdenky do pražské MHD na splátky. Pro spoustu rodin je totiž cena 3 650 korun vynásobená několika členy domácnosti příliš velkým výdajem najednou. Podle Dolínka se o případném zavedení této možnosti bude jednat v následujících týdnech.

Kdy přesně by měly vejít změny v platnost a co dalšího k tématu prozradil náměstek Dolínek? Podívejte se:

„Každý rok počet zadržených černých pasažérů roste. V loňském roce to bylo 270 tisíc případů, za první pololetí letošního roku už téměř 150 tisíc. Platit za dopravní služby by mělo být normální. Když vyrazí člověk do obchodu, také si nemůže bez placení odnést, co chce,“ uvedl dopravní ředitel pražského dopravního podniku Ladislav Urbánek.

S myšlenkou se ztotožnil také Petr Dolínek. Jízda načerno podle něj není žádné hrdinství. „Když černý pasažér uteče revizorovi, tak už to ani není k smíchu, je to spíš trapné. Není to dobré ani zábavné,“ dodal náměstek primátorky.

Podívejte se na první tramvaj, která má na sobě informační cedule a samolepky:

Fotogalerie
7 fotografií