Vybudování úseku jen mezi dvěma stanicemi chválila primátorka Adriana Krnáčová slovy: „Tato varianta je nejlepším možným řešením. Díky tomu nemusíme čekat na dořešení výkupů pozemků na celé trase metra a můžeme stavbu urychlit.“

Tento plán má ale i kritiky. „Podobná situace nastala v Sovětském svazu v 80. letech, kdy v Novosibirsku bylo otevřeno metro, které mělo také dvě stanice. A na tomto jednokolejném úseku pendlovala souprava 13 let, než byla trasa prodloužena o další jednu stanici. Dneska, kdy je to téměř 30 let, má trasa stanic pět, takže žádná sláva,“ řekl v pořadu Selfie z Prahy šéfredaktor webu MHD86.cz Ondřej Matěj Hrubeš.

Podle něj navíc úsek mezi Pankrácí a Olbrachtovou nebude cestujícími moc využívaný.

„Protože je to úsek, kde není žádná velká zástavba. Metro mine sídliště Pankrác i sídliště Antala Staška. A z těchto sídlišť bude vždy jednodušší dojít na metro C nebo sjet jednu trasu autobusem,“ dodal Hrubeš.

Stavět déčko mají začít v roce 2019. V tunelech bude telefonní i internetový signál a soupravy pojedou bez strojvedoucích.

Na reportáž se podívejte v tomto díle Selfie z Prahy. Dozvíte se také, jak správně sahat na památky, aby se vám splnilo přání:

Video
délka: 07:32

Lidé si vozí z Prahy ošklivé fotky: Proč? A Karlův most (ne)plní přání: Co děláme špatně? Matěj Smlsal, David Vaníček, Hudebnibanka.cz

Všechny díly Selfie z Prahy najdete ZDE!