Celodenní akce pod taktovkou dopravního podniku začala v půl desáté dopoledne zpěvem sboru. Následoval křest tramvají 15T po designérovi Františku Kardausovi, který stojí za návrhem legendární tramvaje T3.
S blížící se desátou hodinou napětí stoupalo. Kdo dřív přišel, ten měl větší šanci se usadit. Zájem o to projet se průvodem nostalgických linek 23 byl totiž obrovský. A tak není divu, že byly tramvaje nacpané k prasknutí. A to i přesto, že jelo hned několik vozů T3.
„Musíme počkat, až projede linka 22, abychom ji nezdržovali,“ vysvětloval netrpělivým pasažérům technický ředitel dopravního podniku Jan Šurovský, který řídil třetí soupravu průvodu. Deset minut po desáté se jedna tramvaj po druhé rozjela. „Hurá, už je tam. Pojedeme,“ hlásil s nadšením Šurovský.
Podívejte se na video ze zahájení:
Šest vozů projelo okružní trasu kolem Pražského hradu, Malostranskou, přes Karlovo náměstí, Staroměstskou až do Vozovny Střešovice. Kdo nenastoupil v tramvajové smyčce Královka, měl smůlu. Tramvaje během první jízdy cestující v jednotlivých zastávkách nenabíraly.
Zajímavostí dvacetrojky je to, že jednotlivé zastávky nehlásí ženský hlas, jak jsme zvyklí, ale mužský.
Nostalgickou linkou 23 se můžete od sobotního dne svézt každý den v půlhodinových, v létě v patnáctiminutových, intervalech. Speciální jízdenka tady nebude třeba, postačí vám Lítačka nebo klasická jízdenka.