Do několika měsíců Praha zakáže vjezd kamionů do metropole. Dva návrhy jsou už na stole, jednat se bude už pouze o tom, jak moc bude pro dopravu kamionů přísný. První návrh má znemožňovat nákladním autům v délce nad 12 metrů kdekoliv sjet z Pražského okruhu směrem do Prahy. Průjezd po Pražském okruhu včetně jeho dočasného vedení přes Chodovskou a Štěrboholskou radiálu zůstane nedotčen.

„V případě první varianty není o čem diskutovat, tak musíme střed Prahy ochránit. Je to vlastně doplnění stávajícího značení a bude takto představena Středočeskému kraji. Za hotovou ji považuji v tom smyslu, že jsem k ní za celou dobu projednávání nezaznamenal žádnou připomínku,“ řekl pro Blesk.cz Dolínek.

Podívejte se, jak hlučná doprava v Praze je:

Video
Video se připravuje ...

Hlučnost dopravy v různých částech „Spořilovského trojúhelníku“ Daniel Vitouš

Přísnější varianta

Druhý návrh je na kamiony přísnější. Doplňuje první, má ale navíc znemožňovat nákladním autům v délce nad 12 metrů jízdu po části Městského okruhu vymezeného úsekem od Spořilova po Běchovice.

„Víme, že by opatření mohlo mít dopad na některé lokality Středočeského kraje, proto jsem návrhy již konzultoval s radním pro dopravu Středočeského kraje. Musíme velmi pečlivě prověřit zejména spojení dálnic D1 a D11, kde nám chybí stavba číslo 511 Pražského okruhu,“ popisuje Dolínek.  

„V brzké době připravím tisk do rady, která rozhodne, co přesně bude Praha požadovat. Následně bude připraven návrh dopravního značení a bude zahájeno klasické správní řízení na Odboru dopravních agend, ve kterém se budou řešit objízdné trasy a další věci,“ dodává náměstek primátorky.

Takto vypadá přísnější varianta.
Autor: MHMP

Rada Prahy projedná návrh do konce dubna. „Říkám otevřeně, že budu při jednáních hájit zájmy Pražanů velmi tvrdě, protože zatížení zejména tranzitní dopravou je v Praze neúnosné. Má dopady nejen na dopravní situaci, ale také na stav ovzduší a tím i zdraví Pražanů, což je nepřijatelné. Ačkoli děláme vše proto, aby stát co nejrychleji dostavěl Pražský okruh, tak vše stále vázne,“ zakončuje Dolínek.

Návrhy kritizoval Martin Felix, mluvčí Sdružení automobilových dopravců ČESMAD. První variantu považuje za shodnou se současným stavem. Druhou pak označil za špatnou, podle něj budou kamiony jezdit vesnicemi. „Zablokujete okolí Prahy, ten druhý návrh je absurdní. Brát si za rukojmí zbytek České republiky přece nejde,“ myslí si. 

Fotogalerie
5 fotografií