Zastávka stále nefunguje, jelikož jednotlivé instituce včetně policie či magistrátu měly řadu připomínek. Poté se navíc rozhodlo, že vznikne další analýza.
„Tu před dvěma týdny Technická správa komunikací dokončila. Zkoumala, zda jsou nějaké konflikty se sítěmi pod povrchem, které by případně bránily drobnému rozšíření obrub, aby silnice mohla být širší. A ta věc se potvrdila, problém se sítěmi tam je,“ řekl v pořadu Selfie z Prahy místostarosta Prahy 7 Ondřej Mirovský (zelení), který je hlavním propagátorem myšlenky, aby tu zastávka stála.
To tedy znamená, že ani během dalších měsíců se cestující zastávky zřejmě nedočkají. „To se stát může. My za Prahu 7 neustále žádáme, aby se věc pohnula, nicméně žádná z rozhodovacích pravomocí na městské části neleží. Je to na magistrátu, který musí akcentovat připomínky,“ sdělil místostarosta.
Zastávku čekají změny
Ten u magistrátního náměstka pro dopravu Petra Dolínka (ČSSD) dojednal na co nejdříve velké jednání. Na něj dorazí i zástupci státní policie či dopravního podniku. „Abychom se podívali na to, co se musí v tom fyzickém prostoru udát – jak musíme pošoupnout zastávku, tím myslím jak změnit šířkové parametry, dále jak musíme posunout obruby případně,“ vysvětlil Mirovský.
Ten se ale i přes všechny problémy zastávky vzdát nechce. „Štvanice veřejnou dopravu potřebuje. Přívoz mezi Holešovicemi, Štvanicí a Karlínem končí na konci října. Vzdát to rozhodně nehodláme, protože zastávka je mimochodem ve schválené dokumentaci pro územní řízení na nový Hlávkův most. To znamená, že se s ní počítá a my pouze musíme vymyslet, jak ji co nejrychleji zprovoznit,“ dodal Mirovský.
Na reportáž o nefunkční zastávce se podívejte v pořadu Selfie z Prahy. Dále uvidíte i triky, jakými se řidiči vyhýbají placení v parkovacích zónách:
Jak vypadá orloj zevnitř! A další problém zastávky na magistrále: Proč ji nesmí zprovoznit? Matěj Smlsal, David Vaníček