Na úterním jednání radních magistrátu se rozhodlo, že není potřeba, aby Lítačka byla i nadále v pilotním projektu. Během půl roku nebyly zjištěny větší potíže. „Pokud byly zjištěny drobné provozní problémy, byly neprodleně řešeny a neměly dopad na žadatele nebo vlastní funkčnost karet,“ píše se v dokumentu, kteří radní odsouhlasili.
V rámci pilotního provozu Operátor ICT rozšiřoval mimo jiné místa, kde je kartu možné objednat, nebo zavedl objednání Lítačky přes internet. Potíže měla Lítačka při provozu dvakrát, kdy asi na 20 minut vypadl systém, a to letos v dubnu a červenci.
Město nyní musí uzavřít novou smlouvu, návrh by měl být hotov do 25. října. Poté ji Praha musí schválit a obě strany podepsat.
Náklady stále otázkou
Primátorka Adriana Krnáčová (ANO) na začátku září médiím oznámila, že město za pořízení Lítačky zaplatilo 8,2 milionu Kč, měsíční náklady na provoz vycházejí na 4,4 milionu. Podle opozice je k nákladům třeba ještě připočítat provoz Operátora ICT, který prý jen loni vyšel na 81 milionů.
Karty Lítačka město vydává od března a postupně nahrazují Opencard. Lítačku si za půl roku vyzvedlo 193 tisíc cestujících. Opencard, která stála 1,75 miliardy korun, vlastnilo asi 1,2 milionu lidí. V období od poloviny letošního roku do března roku 2017 vyprší platnost 700 tisícům karet Opencard. Ty pak lidé budou muset vyměnit právě za Lítačky.