Za zpoždění mohou podle představitelů Prahy 1 magistrátní úředníci. „Liknavostí asi úředníků hlavního města Prahy, kteří neaplikovali možnosti, které jim dává zákon a vyhlášky, došlo k tomu, že segwaye jezdí stále,“ řekl radní Ivan Solil (ČSSD).

Podle náměstka primátorky Petra Dolínka (ČSSD) ale vinu nese městská část, která odmítla dočasné značení. „Dočasné dopravní značení by umožnilo zákaz alespoň v nejpostiženějších lokalitách. Praha 1 to ale bohužel odmítla s tím, že chce počkat na stálé značení,“ sdělil.

Dočasné značky měly ochránit mosty, Staroměstské náměstí a Celetnou ulici. Podle Prahy 1 by ale nebyl zákaz tak dobře vymahatelný jako při stálém značení.

Podle místostarosty první městské části Richarda Bureše (ODS) bude zákaz vymahatelný nejspíš na konci listopadu. „Náš propočet vychází z maximálních lhůt, které úředníci mají,“ uvedl. Podle něj by je ale mohli výrazně zkrátit.

Zákaz vozítek Praze umožnila změna zákona o silniční dopravě, která definovala, co to je segway. Do té doby zákon na dvoukolová elektrická vozítka pohlížel jako na chodce. Na provoz vozítek, která si na cesty po památkách půjčují většinou turisté, si dlouhodobě stěžovali občané a radnice Prahy 1.

Podívejte se, jak i nadále jezdí segwaye ulicemi:

Fotogalerie
26 fotografií