Změny v MHD jsou největší za poslední roky, jak dlouho vznikaly?

„Poprvé jsem koncept zdědil a řekl jsem ‚takhle ne‘. Vyhodil jsem ten materiál, vyměnil jsem vedení společnosti a vzali jsme to od podlahy znovu. Je to výsledek asi 360 dní práce.“

Jde prý o kompromis mezi návrhem dopravce a požadavky městských částí. Nebylo by lepší ještě počkat?

„Myslím, že tohle už kompromis není. Došlo k úpravě, do které bylo zapracováno až 85 % všech podnětů.“

Jaká byla kritéria při plánování nových tras tramvají?

„Vycházeli jsme z průzkumů, šetření i z ankety mezi lidmi. Hlavní kritéria tedy byla vyzkoušet si funkčnost, ověřit, zjistit poptávku a také zajistit souběhy.“

Ročně měl stát provoz tramvají o 130 milionů víc. Kde na to magistrát vezme?

„Teď už je to pod 100 milionů. Nové vedení Dopravního podniku má za úkol uspořit. Ne na úkor platů nebo stavů zaměstnanců, ale na úkor smluv a služeb.“

Nebylo by lepší částku investovat do nových tramvají?

„Vozy obměňujeme, ale já mohu nyní jen pozorovat, jaké stroje dostáváme - u podpisu smlouvy jsem nebyl. Většina tramvají i autobusů už je dnes nízkopodlažních. Také jsme nyní vypsali tendry na autobusy, které nabídnou vyšší komfort. Snažíme se také vytvořit lepší pravidla pro úklid, například i v době provozu.“

Kdy jste jel naposledy tramvají do práce?

„Dnes. Tím, že žiji v Podbabě na Praze 6, jsou tramvaje nejlepší způsob dopravy. V létě to kombinuji i s kolem nebo skútrem. Po Praze toho na něm stihnu nejvíc.“

Video
Video se připravuje ...

Studio Blesk - Dolínek změny v MHD Blesk TV

Fotogalerie
11 fotografií