Chceme, aby byla vypsaná soutěž. Zároveň plánujeme obejít jednotlivé zastupitele, které si potřebujeme získat pro podporu návrhu,“ zmiňoval muž, který podával návštěvníkům přednášky petici k podpisu. 

Cílem aktivistů je požádat zastupitele hlavního města Prahy, aby projednali a přehodnotili postup při zadávání veřejné zakázky na projekt stanici metra D společnosti Metroprojekt Praha a.s.

Všichni účastníci vycházky metrem měli chuť arch podepsat, ovšem ne všichni mohli zanechat svůj podpis. „Musíte být místní,“ průvodce vycházky architekt Petr Kučera aktivista s tužkou a deskami. 

Video
délka: 05:01
480p 360p 240p

Podívejte se, jak to v metru večer po šesté vypadalo... Eva Fornálová


Podpisy začali aktivisté vybírat teprve před týdnem. „Máme patnáct výběrových míst po celé Praze. Zatím nevím, kolik podpisů se přesně vybralo, ale pevně doufám, že hranici 1000 pokoříme. Současně jsme se rozhodli ještě uspořádat přednášky, které přiblíží historii metra a které nám možná pomohou sehnat i pár podpisů navíc,“ vysvětlovala Pavlína Krásná, zakladatelka iniciativy.

Za iniciativou Metro D jinak a lépe stojí pět Pražanů. Ovšem ne architektů. V týmu mají pouze jednoho, Petra Kučeru, který je znám například z kauzy Libeňského mostu. Ta se mu podařila společně s dalšími přáteli vyhrát a zasadit se tak o nezbourání památky.

Co na petici říkají zástupci pražského magistrátu?

Petr Dolínek (ČSSD), radní pro dopravu a náměstek primátorky na dotaz, »Co říká na petici?«, napsal: „Osobně by se mi velmi líbilo, kdybychom mohli vyhlásit architektonickou soutěž na podobu jednotlivých stanic. Vnímám potřebu toto téma řešit. I naším cílem je, aby stanice splňovaly požadavky moderní architektury. Rád bych proto k tématu uspořádal diskusní panely, kde budou moci architektonické špičky diskutovat s projektanty a zhotovitelem nad vizuální stránkou jednotlivých stanic.“

Vycházka metrem oslovila desítky lidí... Díky obrovskému zájmu běžní pasažéři měli co dělat, aby prošli.
Vycházka metrem oslovila desítky lidí... Díky obrovskému zájmu běžní pasažéři měli co dělat, aby prošli.
Autor: Eva Fornálová

„Zároveň ale zdůrazňuji, že veškeré architektonické a výtvarné úpravy nesmí stavbu zdržet, zasahovat do platných povolení ani představovat významnou dodatečnou finanční zátěž pro město. Pro mě, a myslím, že i pro Pražany, je nejdůležitější, aby linka D byla co nejdříve funkční a zároveň co nejméně zatížila rozpočet města i Dopravního podniku,“ uvedl dále pro Blesk.cz radní pro dopravu a náměstek pražské primátorky Petr Dolínek.

Fotogalerie
12 fotografií