Novou formu sdělování informací lidem představila primátorka Prahy Adriana Krnáčová. „Kdo cestuje po světě, určitě si všiml, že takové grafické ukazatele se objevují ve spoustě zahraničních metropolí, jako jsou například New York, Londýn nebo Paříž. Praha je v tomto ohledu trochu pozadu a to chceme tímto krokem změnit,“ prozradila primátorka Krnáčová.

Na letáku o zákazu segwayů je z druhé strany umístěna mapa, která zakázanou plochu vymezuje.
Autor: Praha.eu/Pavel Fuksa

„Z tohoto hlediska našemu městu chybí humor, který je pro lidi velice důležitý. Proto jsme se snažili grafické zpracování pojmout s nadsázkou,“ vysvětluje dál Adriana Krnáčová.

Její slova potvrzuje také autor prvků Pavel Fuksa. „Při tvorbě se kladl důraz zejména na jednoduchost, srozumitelnost a vtip. Ukazatel na zrušení parkoviště na Malostranském náměstí proto například naznačuje, že auta odsud zmizela jako mávnutím kouzelného proutku,“ říká Fuksa.

Grafika k zákazu parkování na Malostranském náměstí předvádí, jak auta z místa zmizela jako mávnutím kouzelného proutku.
Autor: Praha.eu/Pavel Fuksa

Celkem v současnosti existuje 11 návrhů, které bude Praha uveřejňovat postupně dle potřeby. „Celé vypracování vyšlo na 96 000 korun,“ informovala primátorka. Grafika se krom Malostranského náměstí věnuje také novému průkazu pražské MHD „Lítačce“ nebo již platnému zákazu segwayů v památkové rezervaci města.

„Z budoucích aktivit můžeme uvést například plánovanou rekonstrukci Šlechtovy restaurace,“ uvádí ředitelka odboru komunikace a marketingu magistrátu Jana Berková. „Poté, co budou grafické prvky umístěny do ulic hlavního města, vypracujeme průzkum. Zajímá nás, co si lidé o novince budou myslet,“ prozradila dále Berková.

Pavel Fuksa vytvořil nové grafické prvky pro Prahu.
Autor: Daniel Vitouš

Designér pracoval i pro Obamu

Prvky vizuální komunikace vypracoval světově významný designér Pavel Fuksa, který má na svědomí spoustu profesionálních děl pro renomované nadnárodní společnosti. „V roce 2012 se také spolupodílel na politické kampani amerického prezidenta Baracka Obamy,“ informovala o Fuksových úspěších Berková.

Fuksovy vizuály jsou hlavně určené pro venkovní prezentaci, lidé je tedy postupně uvidí například ve formě citylightů nebo rollingboardů. Propojí se také s online komunikací na portálu Praha.eu nebo sociálních sítích.

Podle ředitelky odboru komunikace a marketingu Jany Berkové se nejednalo pouze o jednorázovou spolupráci. Služeb designéra Pavla Fuksy by město chtělo v budoucnosti opět využít.