Když si Marek Sedláček v pondělí otevřel web Lítačky a vyplnil formulář, musel zaplatit 100 korun. A to i přesto, že na kartu měl nárok zdarma. „Žádost nešla uložit jinak než platbou, musel jsem poslat 100 korun,“ popsal.
Blesk.cz na skutečnost, že lidé neprávem platí, upozornil magistrát. Mluvčí Vít Hofman vzkázal, že věc prošetří. A následně na radnici přišli na to, kde se stala chyba.
Na kartu zdarma mají nárok jen lidé, kteří si ji nechají poslat poštou. Bohužel magistrát ale zapomněl na web přidat funkci, kde člověk zaškrtne, ať mu karta přijde do schránky. Mohl si vybrat jen výdejní místo, kam si pro ni přijde. Jenže za osobní odběr už se platí.
Mluvčí slíbil, že magistrát lidem peníze vrátí. „Stránky Litacka.cz měly technický problém. Pokud zájemcům nenabídly možnost zaslat kartu poštou a byl jim kvůli tomu účtován vyšší poplatek, rádi s nimi tuto situaci vyřídíme na pobočkách ve Škodově paláci. Poplatek navíc za osobní odběr jim bude samozřejmě prominut,“ vzkázal mluvčí magistrátu Vít Hofman přes Blesk.cz.
Lidé, kteří museli zbytečně platit, zároveň dostali omluvný e-mail s pokyny. Obdržel ho i Marek Sedláček, který neprávem platil stokorunu.
„Na úvod bych se Vám chtěl omluvit za vzniklé komplikace. V současné chvíli byla Vaše žádost stornována. Pokud jste již zaplatil za tuto chybnou žádost, peníze Vám budou automaticky vráceny do 30 dnů,“ napsal mu Václav Petržík z technické podpory Lítačky.