S nedostatkem řidičů bojuje Arriva dlouhodobě. Loni v létě například Blesk.cz upozornil na případy, kdy denně nevyjelo jejích 10 až 15 spojů.

A situace se nezlepšila ani letos. „Nejhorší byla v červnu, kdy se denní počet neodjetých spojů pohyboval v pracovních dnech mezi 10 a 30,“ řekl Blesk.cz Filip Drápal, mluvčí společnosti ROPID.

Ta neustále uděluje Arrivě pokuty, které činí 50 korun za neodjetý kilometr. Pokud ale dopravce vynechá první, poslední či školní spoj, platí navíc další tisíce.

Od ledna do dubna 2016 je celková výše sankcí za výpadky, včetně sankcí za první a poslední spoje, u dopravce ARRIVA Praha 333 393 korun. Vynechali 394 spojů,“ uvedl Drápal s tím, že aktuálnější data zatím nemá k dispozici.

ROPIDu ale dochází trpělivost a jen u pokut nezůstane. „Plánujeme Arrivě sebrat některé linky. Jednáme o tom,“ dodal mluvčí Drápal.

To potvrdil i ředitel Arrivy Daniel Adamka. „Jednat o tom s námi ROPID skutečně začal, ale je potřeba říct, že problémy s nedostatkem řidičů začínají doléhat postupně na všechny dopravce,“ sdělil Blesk.cz Adamka.

Podle něj nyní situaci stabilizovali. Minulý i tento týden jely všechny spoje. Přesto ale další řidiče shání. „Aktuálně bychom potřebovali v Česku kolem 150 řidičů, v samotné Praze a okolí bychom jich dokázali přijmout padesátku,“ dodal ředitel Arrivy.