Uspořené peníze z loňského roku dopravce podle dokumentu, který schválili radní, použije na umoření dluhu z předešlých období. Ten dosáhl až 1,522 miliardy. DPP v minulosti, s výjimkou letoška a roku 2014, končil ve ztrátách. 

„DPP vykázal za rok 2015 po zdanění výdělek ve výši 1,255 milionu Kč, přičemž tento zisk bude použit na úhradu ztráty minulých let. Nejedná se o dluh ve smyslu závazku, ale umoření ztrát minulých let. Převážná část ztrát z minulých let je důsledkem nákladného odstraňování škod po povodních v roce 2002,“ podotkl mluvčí DPP Jiří Štábl.

Podle informací ČTK údajně loni zisk skokově narostl mimo jiné kvůli nižším investicím. A podle Štábla také z důvodu vyššího vykázání přiznaného přiměřeného zisku (v roce 2015 1,1 miliardy Kč, v roce 2014 534 milionů Kč). „Tento přiměřený zisk je určen na reinvestice a tyto se budou promítat do hospodářského výsledku formou odpisů v následujících letech,“ zmínil mluvčí.

Navyšovat zisk pomáhají tržby z jízdného

DPP loni uspořil například v rámci provozu prostředků MHD, a to asi 34,2 milionu korun. Například koupil levnější elektrickou energii a naftu. V roce 2015 ujely dopravní prostředky DPP více než 167 milionů kilometrů.

Tržby z jízdného DPP loni dosáhly asi 3,726 miliardy korun, což je o zhruba 14,7 milionu více než v roce 2014. V rámci pražské integrované dopravy se loni prodaly jízdenky za 4,388 miliardy korun, což je o téměř 43 milionů víc než o rok dříve, kdy město vybralo 4,34 miliardy. Nejvyšší částku, přes 2,3 miliardy, mělo město z prodeje předplatních kuponů, za jednotlivé jízdenky inkasovalo 1,8 miliardy.

Dopravní podnik je největší pražskou firmou a zaměstnává zhruba 10 tisíc lidí. Provozuje tři linky metra, tramvaje i autobusy, stará se rovněž o lanovku na Petřín a lanovku v zoo v Troji.

Fotogalerie
4 fotografie