Na středečním jednání probírali zástupci Asociace koncesionářů v taxislužbě (AKT) a vedení Prahy nejen povinné viditelné umístění cen jízdného a oblečení řidičů, ale také velikost, stáří nebo ekologickou třídu vozu.
Pracovní skupina nedojednala stejnou barvu všech vozidel taxislužeb v metropoli. Shoda zatím nepanuje na nálepce, která by ověřovala kvalitu taxikáře.
„Shodli jsme se na standardech, které budeme dál dopracovávat,“ řekl po jednání mluvčí AKT Daniel Tarljovski. Podle primátorky Krnáčové musí standardy dopracovat zástupci taxikářů, poté se nad nimi pracovní skupina znovu sejde.
Podle Roberta Faltýnka ze společnosti Modrý anděl chtějí taxikáři také oslovit veřejnost a vytvoří k tomu dotazníky. „Taxikáři jsou lidé prvního kontaktu, od nich se často odvíjí vnímání města,“ uvedla po jednání primátorka.
Jasně stanovené by mělo být také označení vozidla taxislužby. „Jasně chceme, aby byl ceník na zadních dveřích vozidla,“ uvedl Tarljovski. Jméno či číslo konkrétního řidiče by mělo být zvenčí i na žlutém světelném označení na střeše vozidla.
Další jednání budou následovat
V pátek se sejdou taxikáři, magistrát a zástupci ministerstva dopravy nad novelou silničního zákona. Pokračují i jednání o zvýšení maximální ceny, podle Krnáčové není problém, aby ho do konce roku schválilo zastupitelstvo.
Pracovní skupina ohledně standardů taxislužby je jedním z výsledků jednání primátorky se zástupci řidičů a dispečinků v posledních měsících. Druhá skupina vznikla k přípravě zkoušek řidičů z jazyka a místopisu. Zároveň primátorka přislíbila zvýšení maximální ceny za kilometr jízdy, čímž 1. září odvrátila protestní jízdu stovek vozidel taxislužby Prahou. Podobně protestovali už v červenci, kdy způsobili komplikace v dopravě.
Kromě setkání na magistrátu jednají zástupci taxikářů také s ministrem financí Andrejem Babišem (ANO). Ministr si od taxikářů vyžádal doklady o možném stanovení jednotné ceny za kilometr, jako mají některá evropská města.
Praha má s nepoctivými taxikáři dlouhodobé potíže. Iniciovala proto změnu vyhlášky a připravila novelu silničního zákona, což mezi provozovateli taxislužeb a řidiči vyvolalo bouřlivé reakce. Ve svém návrhu hlavní město trvá na přísnějších zkouškách z jazyka a místopisu, zároveň chce přísněji kontrolovat porušení zákona.
V Praze je podle údajů magistrátu asi 2000 aktivních provozovatelů taxislužeb, přes 4600 evidovaných vozidel a téměř 5500 řidičů taxi.