Úterní schůzka zástupců taxikářů s ministrem financí Andrejem Babišem (ANO) odpolední protestní jízdu Prahou nezažehnala. Řidiči se rozhodnou až na místě srazu po 13. hodině, záležet bude na výsledcích dalšího jednání na pražském magistrátu.

Novinářům to po schůzce řekl předseda Asociace koncesionářů v taxislužbě (AKT) Karel Holcman. S Babišem budou taxikáři dál jednat, mají mu do deseti dnů dodat podklady.



„Každopádně pan ministr pochopil, že taxislužba není jen o penězích, ale i o dalších aspektech, které je třeba řešit,“ řekl Holcman. Podle něj zároveň Babišovi vysvětlili, že magistrátní pracovní skupiny problém nevyřeší. Praha zřídila hned dvě - jedna dnes jedná o zkouškách řidičů taxislužby z místopisu a jazyka, druhá má na starosti stanovení standardů kvality taxislužeb.

„Vyslechl jsem si problémy, se kterými se koncesionáři v taxislužbě potýkají, protože se jedná o velmi komplexní problematiku, je nezbytná koordinace více rezortů, finanční správy i magistrátu a v konečné fázi bude rozhodovat vláda. Nabídl jsem se, že v těchto jednáních mohu být jakýmsi mediátorem,“ řekl Andrej Babiš.

Po červencovém protestu a následné schůzce se zástupci AKT však Praha od plošného přezkoušení ustoupila. Taxikáři požadují stanovení minimální ceny, město do podnikatelského prostředí ale takto zasahovat nechce. Negativně se k tomu vyjádřilo i ministerstvo financí.

„Jsme přesvědčeni, že vylučovat konkurenci, která se snaží jezdit levněji, je v rozporu se zájmy spotřebitelů i samotného trhu,“ dodal ministr financí.

Dispečink vám odpoledne vůz nepřistaví

Taxi na odpoledne si neobjednají zákazníci Citytaxi. „Bohužel nepřijímáme na odpoledne žádné objednávky. Kvůli stávce. Na večer možná přijímat zase začneme, ale zatím nevím od kolika,“ omluvají se pracovnice dispečinku do telefonu volajícím klientům. Konkurenční AAA Taxi či Profi Taxi obdobný problém nemají.

Start na Strahově, pak na magistrálu

Taxikáři protestovali už v červenci, tehdy Prahou v průvodu, který také svolala asociace, projeli městem a způsobili komplikace v dopravě. Dnešní protest je svolaný na Strahov, odkud chtějí řidiči jet na magistrálu.



Podle podkladů pro radu je v Praze 2000 aktivních provozovatelů taxislužeb, přes 4600 evidovaných vozidel a téměř 5500 řidičů. Maximální částka za kilometr stanovená městskou vyhláškou je 28 korun. Praha připravila svou novelu silničního zákona, kterou už schválila rada. Musí ještě projít zastupitelstvem, poté ji hlavní město předloží parlamentu.

Fotogalerie
2 fotografie