Město nyní řeší tři možné varianty, jak problém s chybějícím eskalátorem v nové stanici metra vyřešit. Nejpravděpodobnější z nich je stavba právě zmíněného pásového dopravníku. „V německém Regensburgu to bez problému funguje, proto bych se toho nebál,“ řekl náměstek primátorky Petr Dolínek. Cestující by si tak na přepravník položili svá zavazadla a podél pásu by ze stanice vystoupali po schodech.

Druhou možností je podle Dolínka výstavba výtahu z vestibulu stanice na povrch. Jeho stavba by vyšla asi na osm milionů korun a trvala by devět měsíců. Třetí, zároveň nejdražší možností je pak výstavba eskalátoru, který by vyšel na 15 milionů. Jeho vybudování by trvalo přibližně devět měsíců.

Kterou z možností město zvolí, zatím není definitivně rozhodnuto. Nejpravděpodobnější variantou je ale výstavba pásu. Jeho vybudování na tiskové konferenci podpořila i předsedkyně magistrátního výboru pro dopravu a koaliční zastupitelka Jarmila Bendová (ANO).

Město chystá na prodlouženém úseku metra A ještě další novinky. Zastřešeny by měly být výstupy na Bořislavce a na Nádraží Veleslavín. Přístřešky by měly být hotovy nejpozději do zimy. Přístřešky vyjdou město předběžně na 26 milionů.

Praha rovněž zruší tzv. pásmování, což znamená, že všechny vlaky pojedou ve všední dny minimálně na Petřiny a nepravidelný provoz zůstane pouze mezi stanicemi Petřiny a Nemocnice Motol. Město vyjde tato akce na 24,99 milionu korun ročně a pásmování bude zrušeno letos od 1. června. Zrušení pásmování musí ještě na svém úterním jednání odhlasovat pražští radní. „S materiálem již byli seznámeni a souhlasili, hlasování tak bude pouze formalitou,“ řekl Dolínek.
 
Úsek metra A byl zprovozněn letos 6. dubna a stavba vyšla asi na 20 miliard. V novém úseku vznikly čtyři zastávky – Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol.

Fotogalerie
8 fotografií