První rok černobílého gastronomicko-kulturního marketu nedaleko dvou nádraží byl podle pořadatelů nad očekávání dobrý. Do Manifesta na Florenci dorazilo podle tiskové mluvčí projektu Radky Ondráčkové zhruba 900 tisíc návštěvníků, na sociálních sítích zasáhli 6 milionů lidí, vytvořili 180 pracovních pozic a konalo se zde přes 200 kulturních akcí.
Lidé si podle Ondráčkové nový prostor oblíbili a vrací se do svých oblíbených restaurací nebo barů. V průběhu prvního roku pak došlo k řadě vylepšení: „Servírují se nápoje výhradně do skla, odbourali jsme spoustu odpadů a vytvořili jsme větší prostor pro kulturní představení. Každé pondělí probíhá zdarma promítání filmu,“ prozrazuje a doplňuje, že se ještě pracuje na digitálních inovacích: „Chceme lidem nabídnout možnost objednat jídlo dopředu nebo si ho objednat domů a zkombinovat s jídlem od více prodejců. A budeme zavádět také předplacené karty,“ sdělila pro Blesk.cz mluvčí.
Smíchovský labyrint
Největší novinkou pro letošek bude zprovoznění další pobočky na Smíchově 19. července. Projekt u Národního domu by měl být podle Ondráčkové odlišný od Manifesta na Florenci. Opět se zde bude nacházet otevřený prostor, kde se budou moci lidé posadit a vychutnat si jídlo a pití z přibližně deseti podniků. Celkový koncept se však bude lišit a hlavní prim bude hrát spojení českého piva a asijské kuchyně.
„Budeme podávat ve speciálních kombinacích vybrané piva se špízy nebo asijskými snacky, na které nejsme u nás úplně zvyklí,“ přibližuje chystaný koncept. V areálu se bude také nacházet vodní plocha, v níž si budou moci lidé smočit nohy, a taky labyrint tvořený bambusem, chmelem a popínavými rostlinami, kam se budou moci návštěvníci jít schovat.
Tisková mluvčí Manifesta Radka Ondráčková prozrazuje podrobnosti o smíchovském Manifestu:
Radka Ondráčková hodnotí první rok Manifesta na Florenci a přibližuje, jak bude vypadat nový projekt na Smíchově. Jiří Marek
„Kromě jídla a pití chystáme také kulturní program a na výběru hudebních interpretů budeme spolupracovat s Ameba Production, kteří produkují Rock for People,“ říká mluvčí. Na léto by měla být obě Manifesta dobře připravená a budou v nich umístěné slunečníky a mlžítka. Krajinný architekt a autor konceptu Američan Martin Barry by chtěl v dohledné době vyvézt svůj pražský kocept také do zahraničí.