Komediální pojetí uprchlického tématu v rukou Vardoena Pražany nadchlo. V sále nebylo diváka, který by se v průběhu filmu několikrát nezasmál nahlas. „My v Norsku jsme zaujali takový pasivní postoj k uprchlíkům, uzavřeli jsme se a teď potichu čekáme, jak se to vyvine,“ prozradil, jak Norové vnímají příchod uprchlíků do Evropy.

„Většinou tak lidé s nimi nemají kontakt. Ale pokud se dostanou do nějakého azylového centra a seznámí se s někým, tak jsou během pěti minut přátelé,“ pokračoval režisér. Film si neklade za cíl lidem něco kázat. Není politický. Jedná se o satiru a komedii, při které se celý sál při sledování asimilace uprchlíka nasmál.

Režisér Jan Vardoen nebyl v Praze poprvé. Ovšem tentokrát se tady ani moc neohřál. Přijel sem opravdu jen kvůli představení tohoto snímku. Prahu ale prý miluje. „Miluji pivo a zdejší jídlo… a to pivo. A samozřejmě architekturu,“ zasmál se Vardoen, který by se rád podíval do Plzně, protože má sám malý pivovar.

Kromě tohoto snímku Norský dům, který mohou lidé zhlédnout ještě 10. února, ředitelka festivalu doporučila ještě jeden snímek. A to ten, který festival uzavře. „Všechny filmy jsem už viděla. A určitě doporučuji Ženy v příliš velkých pánských košilích,“ lákala Lenka Bazinková.

Fotogalerie
7 fotografií