Asfaltový povrch u tunelu mění dělníci v úseku dlouhém asi 120 metrů, na kterém přejížděla auta ve směru od tunelu do protisměru. Kvůli kompletní uzavírce jedné tunelové trouby byl pak provoz zúžen v obou směrech pouze do jednoho pruhu.

„Těsně před tunelem a na mostě se používá asfaltový kryt. Je to z důvodu únosnosti a také kvůli snadnosti případných budoucích oprav, protože asfaltový povrch se opravuje řádově rychleji než betonový,“ řekl Šuch.

Od pátku dělníci odfrézovali všechny podkladové a nosné vrstvy až do hloubky 60 centimetrů. „Mezitím děláme zkoušky, protože vzhledem k počasí musíme dbát na únosnost a patřičné fyzikální vlastnosti povrchu. Teď se připravujeme na pokládku první asfaltové vrstvy před tunelem,“ řekl dopoledne Šuch.

Jakmile dělníci dokončí opravu povrchu u výjezdu z Lochkovského tunelu, obnoví provoz v podobě, jako tomu bylo do pátečního večera, kdy auta jezdila ve dvou pruzích v obou směrech. V sobotu dopoledne se podle Rýdla řidiči zdrží ve směru k D1 zhruba 15 minut, v opačném směru je délka zdržení podle něho proměnlivá. Víkend pro práce ŘSD vybralo kvůli tomu, že je zde provoz menší než ve všední dny.

Do pár týdnů bude hotovo

Kompletní oprava má být hotova na začátku listopadu. „Plný provoz bez jakéhokoliv omezení předpokládáme na začátku listopadu, kdy budeme mít kompletně vyměněnu vozovku na půlce Pražského okruhu mezi Lochkovem a sjezdem na Barrandov ve směru na letiště,“ řekl Rýdl.

Oprava celého úseku mezi Lochkovským tunelem a sjezdem na Barrandov začala v červenci, kdy silničáři postupně odstraňovali starý povrch, svodidla nebo střední pás. Pro nový povrch použiji stavbaři speciální silniční beton, který má trvanlivost až 30 let a je odolný proti zátěži. Původní plán oprav počítal s pracemi v délce 79 týdnů, ale nakonec se stavba zkrátila na 30 týdnů. Úsek Pražského okruhu mezi D1 a D5 byl zprovozněn v roce 2010.

Fotogalerie
6 fotografií