„Dnes na stavbu najela těžká technika, konkrétně čtyři těžké frézy a několik desítek nákladních automobilů. Odstraňujeme starý asfaltový povrch dálnice do hloubky asi 22 centimetrů. Tím obnažíme podloží, které zrecyklujeme, a finální betonový povrch vyrobíme v naší vlastní betonárně. Do konce října budeme mít hotový směr na Plzeň a příští rok mezi dubnem a červencem dokončíme protější pruh," řekl Šuch.

Dělníci v uplynulých dvou týdnech při přípravných pracích odstranili svodidla a střední dělicí pás přizpůsobili tak, aby se na stavbě mohla pohybovat těžká technika. Na několika místech rozšířili protější pás ve směru na Brno, aby se do něj vešly dva pruhy v každém směru.

Pro nový povrch použiji stavbaři speciální silniční beton, který má trvanlivost až 30 let a je odolný proti zátěži. Původní plán oprav počítal s pracemi v délce 79 týdnů, ale nakonec se podařilo stavbu zkrátit na 30 týdnů. „Je to díky logistice na stavbě a blízkému zázemí. Máme tu mezideponii materiálu, který se odtěží, asi deset metrů od dálnice máme zařízení staveniště, kde postavíme naši mobilní betonárnu," řekl Šuch.

Do října budou řidiči jezdit obousměrně v jízdním směru od D5 k D1. Po dokončení nynějších prací se provoz vrátí až do března 2025 do běžného stavu. Následně ŘSD zahájí v dubnu opravu směru k D1 a vozy budou jezdit obousměrně v druhém pásu směrem k D5. Také tehdy budou v každém směru dva jízdní pruhy. "Práce budou postupovat stejnou technologií jako nyní," řekl Rýdl.

Zmíněná část okruhu slouží jako objízdná trasa pro nyní opravovaný Barrandovský most. Opravu dálnice ale podle Rýdla nebylo možné kvůli špatnému stavu odkládat. „Důvod, proč jsme začali ještě letos, to jsou praskliny, které kdybychom nechali ještě jednu zimu, tak i s velmi extrémní údržbou nějak přežili, ale došlo by k degradaci tak hluboké, že bychom museli jít ještě hlouběji, což by znamenalo vyšší cenu a delší dobu opravy," řekl Rýdl.