„Abychom mohli naše pozemky efektivně využívat, iniciovali jsme proces změny zákona o vlastnictví letiště z roku 2009. Ten zastavil privatizaci letiště a říká, že veškerý majetek společnosti musí být ve vlastnictví státu,“ řekl serveru předseda představenstva Letiště Praha Jiří Pos. „Snažíme se úpravou rozdělit letiště na to, co je letiště s velkým L, a na zbytkové pozemky a nemovitosti, které by podléhaly volnějšímu režimu nakládání s majetkem,“ doplnil.

Pozemky, které novela může uvolnit, nejsou podle serveru určeny pro provoz letiště, nacházejí se v jeho těsné blízkosti. Se soukromými partnery by pak mohlo letiště stavět a provozovat, nebo pronajímat prostory se službami pro cestující či zaměstnance firem působících na letišti. „Výhodnější by pro nás bylo mít volnější ruce a hledat partnery na trhu. Vzhledem k vysokým investicím, které se chystáme vložit do letištní infrastruktury, nechceme nést tíhu investic i do těchto projektů, v nichž navíc nemáme dostatečné know-how,“ doplnil Pos.

Miliardové pozemky

Polohu a hodnotu pozemků, které by mohly být nabídnuty soukromníkům, nechtělo letiště upřesnit. Podle nejmenovaných zdrojů serveru by pozemky na letišti mohly mít hodnotu jednotek miliard až desítek miliard korun.

Součástí právě zhotovovaných analýz je i plán na úpravu území, které letišti patří. „Konkrétně může jít například o možnost směnit některé pozemky vlastněné letištěm, které jsou dál od letištních terminálů a ploch, za pozemky, které naopak letiště nevlastní, ale jsou z hlediska jeho provozu a rozvoje nezbytné,“ sdělil serveru mluvčí ministerstva financí Filip Běhal.

Fotogalerie
8 fotografií