Podnik začne od sobotního rána opravovat koleje na několika místech v Modřanské ulici a v ulici Generála Šišky. U zastávky Přístaviště pak vymění opotřebené oblouky. V úseku od odbočky do smyčky Nádraží Braník do zastávky Černý kůň vymění kromě kolejnic také pražce. Stejné opravy se uskuteční mezi Čechovou čtvrtí a Poliklinikou Modřany, kde jsou ještě původní kolejnice z roku 1995. „Kromě toho DPP zrekonstruuje trolejové vedení v úseku od Polikliniky Modřany po smyčku Levského/Sídliště Modřany,“ uvedla mluvčí.
Náhradní autobusy
Pražský dopravní podnik (DPP) zavede během první etapy náhradní autobusovou dopravu X2, X17 a X92, ve druhé etapě jen X17 a X92. „Jsou to všechno nezbytné opravy dožívajících kolejnic a oblouků, které musíme zrealizovat do zahájení druhé etapy rekonstrukce Barrandovského mostu v polovině května a do zprovoznění nové tramvajové tratě, kterou stavíme do Libuše,“ uvedl technický ředitel DPP Jan Šurovský.
Dělníci při výluce na Podolském nábřeží vybudují odbočku na nyní budovaný Dvorecký most mezi Prahou 4 a 5. Na zlíchovské straně odbočení na most podnik vybudovat před zhruba dvěma roky. Správa železnic (SŽ) pak využije výluky k opravě Branického mostu na železniční trati z Prahy do Vraného nad Vltavou.
Cestující budou muset při opravách využít náhradní dopravu. Jezdit budou v denním provozu náhradní autobusy X2 a X17, které budou kopírovat trasu tramvají číslo 2, 3 a 17. Spoje X17 tedy pojedou od Podolské vodárny po obratiště tramvají Levského/Sídliště Modřany a X2 od Podolské vodárny do smyčky Nádraží Braník. V noci pojedou náhradní autobusy X92.
Příjezd letní historické tramvaje číslo 42 na nové zrekonstruovanou tramvajovou smyčku Dlabačov v létě 2022. Jan Dařílek