Stavba samotné trati by měla trvat maximálně 15 měsíců, kromě měnírny v Řepích podnik nechá vybudovat také další tři. Jedna bude na konečné na letišti a další dvě na Dědině a v autobusovém terminálu Nádraží Veleslavín. Troleje budou pouze na polovině trati, ve druhé pojedou trolejbusy na baterii.

Z Veleslavína k letišti

Vedení začne v autobusovém terminálu Nádraží Veleslavín a povede Evropskou ulicí a dále ulicí K Letišti, kde bude ukončeno před kruhovým objezdem u Terminálu 3. Ve směru do města se trolejbusy k vedení připojí v zastávce Terminál 3 a vedení povede nepřerušovaně až na autobusový terminál na Veleslavíně. Na trati vznikne 11,6 kilometru trolejového vedení.

Trolejbusy pojedou nejprve prázdné

DPP na linku mezi Nádražím Veleslavín a letištěm bude nasazovat nové velkokapacitní tříčlánkové bateriové trolejbusy, kterých nakoupí dvě desítky. První by se měl v Praze objevit na konci příštího roku. Vzhledem k tomu, že půjde o zcela nový typ, bude muset nejdříve najezdit 10 000 kilometrů bez cestujících a pak dalších 20 000 kilometrů ve zkušebním provozu s cestujícími. Teprve potom bude připuštěn pro běžný provoz.

Staronová doprava v Praze

Do ulic Prahy trolejbusy vyjely v srpnu 1936. První linka vedla z tramvajové vozovny Střešovice přes Ořechovku a Hanspaulku ke kostelu svatého Matěje nedaleko Šárky. Poslední trolejbusová linka, která jezdila na Strahov, ukončila provoz na podzim roku 1972.

V říjnu 2022 podnik uvedl podnik do provozu po pěti dekádách první trolejbusovou linku, která jezdí z Letňan do Čakovic. Elektřinou poháněné vozy by měly jezdit rovněž na linkách 131, 134, 137, 176 a 191. Nejdále z nich je elektrifikace linky 137 v úseku mezi stanicemi Na Knížecí a U Waltrovky, kde je nyní příprava stavby v procesu společného územního a stavebního řízení.

Video
Video se připravuje ...

Historik MHD Pavel Fojtík ve Vozovně Střešovice - současném Muzeu MHD. Jan Dařílek

Fotogalerie
5 fotografií