Lávka je tvořena 57 tzv. betonovými segmenty, tedy částmi, které dělníci pospojují dohromady. Z nich je vyrobeno 13 a další se chystají. Každý segment má délku i šířku pět metrů a váží 50 tun.
V září podle architekta bude hotov plánovaný první úsek lávky z Karlína na Štvanici včetně rampy, po které budou lidé scházet na ostrov. Lávka sice bude hotova, ale v té době nebude otevřena pro veřejnost, to se stane až poté, kdy bude dokončena až do Holešovic.
„Zpoždění je v řádu tří měsíců. Jsou to standardní problémy. Při výrobě a konstrukci takového rozsahu, se toto stává. Tady byly například problémy s vrtáním pilířů v plavebním kanále, kde se objevily obrovské kameny, které tam jsou v závozu a vrtání tak trvalo řádově o tři týdny déle. Jsou to komplikace, které nebyly známy v době přípravy projektu,“ řekl Tej.
Holešovice, Štvanice, Karlín
Na holešovickém břehu Vltavy bude nástup na lávku na Bubenském nábřeží před branou do Pražské tržnice. V Karlíně na Rohanském nábřeží vyústí na cyklostezku vedoucí po protipovodňové bariéře. Lávka překlene 38 metrů mezi Karlínem a Štvanicí a 149 metrů mezi Štvanicí a Holešovicemi.
Lidé se mohou pěšky z Karlína do Holešovic dostat v současné době pouze přes frekventovaný Hlávkův most, nebo oklikou přes Rohanský ostrov a Libeňský most. Využít mohou také přívoz. Na Štvanici se pak dostanou pouze z Hlávkova mostu či přívozem. Lávka bude také spojnicí pro cyklisty, když propojí páteřní cyklostezky vedoucí podél Vltavy na obou březích.
Příprava sedmi nových ledolamů Karlova mostu. Jejich dřevo pochází z Moravy a vydržet by mělo desítky let. (2019) David Zima