Lávka je tvořena 57 tzv. betonovými segmenty, tedy částmi, které dělníci pospojují dohromady. Z nich je vyrobeno 13 a další se chystají. Každý segment má délku i šířku pět metrů a váží 50 tun.

V září podle architekta bude hotov plánovaný první úsek lávky z Karlína na Štvanici včetně rampy, po které budou lidé scházet na ostrov. Lávka sice bude hotova, ale v té době nebude otevřena pro veřejnost, to se stane až poté, kdy bude dokončena až do Holešovic.

„Zpoždění je v řádu tří měsíců. Jsou to standardní problémy. Při výrobě a konstrukci takového rozsahu, se toto stává. Tady byly například problémy s vrtáním pilířů v plavebním kanále, kde se objevily obrovské kameny, které tam jsou v závozu a vrtání tak trvalo řádově o tři týdny déle. Jsou to komplikace, které nebyly známy v době přípravy projektu,“ řekl Tej.

Holešovice, Štvanice, Karlín

Na holešovickém břehu Vltavy bude nástup na lávku na Bubenském nábřeží před branou do Pražské tržnice. V Karlíně na Rohanském nábřeží vyústí na cyklostezku vedoucí po protipovodňové bariéře. Lávka překlene 38 metrů mezi Karlínem a Štvanicí a 149 metrů mezi Štvanicí a Holešovicemi.

Lidé se mohou pěšky z Karlína do Holešovic dostat v současné době pouze přes frekventovaný Hlávkův most, nebo oklikou přes Rohanský ostrov a Libeňský most. Využít mohou také přívoz. Na Štvanici se pak dostanou pouze z Hlávkova mostu či přívozem. Lávka bude také spojnicí pro cyklisty, když propojí páteřní cyklostezky vedoucí podél Vltavy na obou březích.

Video
Video se připravuje ...

Příprava sedmi nových ledolamů Karlova mostu. Jejich dřevo pochází z Moravy a vydržet by mělo desítky let. (2019) David Zima

Fotogalerie
11 fotografií