Podobu lávky navrhl architekt Josef Pleskot. Konstrukce plánované lávky se bude té stávající podobat a s úpravami zůstanou zachované i některé její prvky jako pylon podobný lodnímu stěžni. Na základě Pleskotova návrhu vypsala městská část v červnu tendr na stavební firmu a zároveň projektanta stavby tzv. metodou Design & Build.
Soutěže se podle mluvčí Prahy 16 Evy Javorské zúčastnily dvě firmy. Zakázku získala firma Raeder & Falge s nižší nabízenou cenou, a to 38,875 milionu korun bez DPH. Předpokládaná hodnota zakázky byla asi 39,97 milionu korun bez DPH.Za špatný stav mohou povodně
Nynější lávka z roku 1994 je kvůli povodním v letech 2002 a 2013 ve špatném stavu. V roce 2014 byla provizorně podepřena ocelovými podpěrami, další zpevnění bylo provedeno v dubnu 2018. Následně v témže roce vypsal magistrát tendr na lávku novou, která měla stát podle tehdejších předpokladů 61,9 milionu korun. Plánovaná nová lávka měla vést jinudy než stávající - na pravém břehu byla navržena k napojení na ulici K Radotínu, na levém pak na ulici Nad Berounkou.
Podle tehdejších informací měla být postavena nejpozději loni, proces se však na více než dva roky zdržel kvůli stížnosti jednoho z účastníků soutěže u antimonopolního úřadu. Kvůli průtahům radnice šestnácté městské části, která má nyní současnou lávku ve správě, vypsala tendr na novou lávku sama.Slavný architekt
Jméno architekta Pleskota není Pražanům neznámé. Architektonicky se podílel na řadě známých staveb – ať už je to ústředí ČSOB v Radlicích, rozestavěné centrum Nová Palmovka či třeba přednáškový sál v Zoo Praha. Zároveň i navázal na práci svého staršího kolegy Josipa Plečnika na Pražském hradě, když vyprojektoval průchod valem v Jelenním příkopu, čímž došlo k jeho celistvému propojení. Tato realizace byla i mezinárodně oceněna.