Zhruba před dvěma lety, tedy ještě za minulého vedení pražského dopravního podniku, se začal připravovat plán na kompletní opravu zastaralého komplexu nádraží Holešovice a přilehlé stanice metra. Zrekonstruovat by se měl především severní vestibul stanice metra a vyrůst by tu měly i nové administrativní budovy a bytové domy.
Soukomí investoři
Dopravní podnik ke spolupráci přizval soukromé investory. „Dopravní podnik a firma Nové Holešovice Development (NHD) vytvořili novou akciovou společnost. Její základní kapitál bude 10 milionů korun. 25 procent akcií bude vlastní DPP, zbytek pak připadne NHD. Tento postup už v srpnu schválilo představenstvo dopravního podniku, pak také dozorčí rada a minulý týden byla akcionářská smlouva podepsaná,“ sdělil tiskový mluvčí DPP Daniel Šabík.
Zapojením soukromých investorů získá DPP potřebné finance, zároveň se ale lukrativních pozemků nezbavuje a bude tak mít dohled nad jejich budoucností. „V minulosti se město zbytečně zbavovalo cenných pozemků a ztrácelo nad nimi kontrolu. Od toho jsme ušli obrovský kus cesty. Od investorů navíc získáme kapitál i na opravu okolní infrastruktury,“ vysvětlil náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Dopravní podnik bude ve vedení společnosti
Společnost Nové Holešovice Development však nebude jediným soukromým investorem, zhruba za půl roku do ní vstoupí skupina CPI Property Group, která v ní získá 50 procent akcií, obě soukromé společnosti tak budou mít v nové firmě shodný podíl akcií, který bude činit 37,5 procenta. Tento krok ale musí ještě schválit Úřad pro ochranu hospodářské soutěže
Opravy ve stanici metra A Jiřího z Poděbrad: Potrvají přes 2 roky, DPP vystaví výtahy nebo vymění eskalátory

Podle mluvčího DPP Daniela Šabíka bude novou společnost řídit tříčlenné představenstvo, kontrolním orgánem pak bude stejně početná dozorčí rada. „Dopravní podnik má právo navrhnout jednoho člena představenstva a dva členy dozorčí rady. Na straně investorů je pak nominace opačná, navrhnou tedy dva členy představenstva a jednoho člena dozorčí rady,“ popsal Šabík
Zapojení soukromých firem v minulosti kritizovala část vládnoucí pražské koalice a také některé opoziční strany. „Dopravní podnik nechal vypracovat dodatečné analýzy, které potvrdily tento postup. Podobný model se navíc připravuje u stavby metra D i u rekonstrukcí dalších stanic metra,“ uzavřel Šabík.