Zóny placeného stání v Praze 4 fungují od začátku července letošního roku. Objevily se nejprve zejména v lokalitách, které lemují linku C pražského metra a podél Vltavy v Podolí. Podle radnice je však na čase rozšířit tuto oblast tak, aby došlo ke zlepšení situace s parkováním rezidentů i v jiných místech městské části.

„Konečně se podaří ochránit také obyvatele Dvorců, Braníka, Michle a dalších míst sousedících s dosavadními zónami. Měl by tak nastat pořádek v parkování podobně jako například v Podolí, kde zóny jednoznačně chrání místní obyvatele,“ uvedl k opatření starosta Prahy 4 Petr Štěpánek (Praha 4 Sobě).

Jak už bývá v Praze zvykem, rozšíření zón placeného stání pouze přesunulo problémy jinam, a tak se auta začala hromadit na nově vzniklých hranicích s placeným teritoriem.

„Chtěli jsme, aby rozšíření ZPS mělo logiku a přitom nebylo plošné. Modré zóny jsme proto stanovili na hranici Jižní spojky, která přirozeně omezuje přelití parkujících nerezidentů do nejbližšího bezzónového sousedství. Zároveň zapojíme místní obyvatele do rozhodování o budoucí podobě parkovacích zón. Připravujeme proto participační setkání i zvláštní webovou stránku pro získání námětů a připomínek občanů,“ sdělil k problematice místostarosta Prahy 4 Tibor Vansa (Piráti).

Současně s podáním žádosti na pražský magistrát radnice Prahy 4 podpořila snahu městské části Praha-Kunratice, která stojí o to, aby parkovací oprávnění v zónách na území čtvrtého pražského obvodu mohli získávat také obyvatelé Kunratic.