Nový parkovací dům v Praze 16 měl pomoci zejména od celodenního parkování v centru. V blízkosti náměstí Osvoboditelů proto chtěla radnice postavit parkovací dům pro 240 aut. Finance měla získat díky evropskému dotačnímu programu „Pól růstu“, jenže městská část nestihla dodat všechny podklady včas.

Podle místostarosty Prahy 16 Miroslava Knotka (ODS) je na vině bývalá koalice magistrátu hlavního města: „Bohužel bývalé vedení Prahy odsouhlasilo přidělení dotace minulý rok na podzim, aniž by počkalo na dokončení celého procesu povolování. Během procesu povolování územního rozhodnutí došlo k podání několika odvolání. Tím došlo k prodloužení celého procesu územního rozhodnutí,“ vysvětluje místostarosta.

Stavební povolení

Podle mluvčího magistrátu hlavního města Tadeáše Provazníka vyzýval magistrát městskou část dvakrát o dodání stavebního povolení, to obdržel až osm měsíců po schválení parkoviště zastupitelstvem hlavního města. Jenže se objevily chyby.

V Radotíně by měl vyrůst parkovací dům pro 240 aut.
Autor: Praha 16

„Vzhledem k faktu, že žadatel žádný z dokumentů potřebných k financování neměl k dispozici, a vzhledem k přezkumu územního rozhodnutí odborem stavebního řádu magistrátu, kdy vznikl předpoklad, že stavební povolení nebude pro projekt v nejbližší době vydáno, stáhl žadatel po konzultaci s ředitelem odboru evropských fondů dne 28. 11. 2018 předmětnou žádost o podporu,“ prozradil Provazník.

Rozhodne nová koalice

V současnosti proto radnice vyřizuje potřebná povolení a podle místostarosty má stále zájem o parkovací dům. O parkovací dům stojí i náměstek pro dopravu hlavního města Adam Scheinherr:„Vznik parkovacího domu v Radotíně jednoznačně podporuji, Praha záchytná parkoviště potřebuje. Promarněná příležitost nás mrzí a zasadíme se u operačních programů o změnu v dosavadním nesystematickém čerpání, jehož příkladem je právě i parkoviště v Radotíně,“ řekl pro Blesk.cz náměstek.

Prioritou pro něj je dokončení metropolitního plánu: „Jeho schválení by pak nevyžadovalo tak složité změny funkčních ploch v územním plánu a umožnilo by svou flexibilitou u budovy nádraží parkovací dům vybudovat,“ okomentoval situaci.

Nové parkovací domy

Minulé vedení Prahy plánovalo postavit parkovací terminál s kapacitou mezi 1500 a 3500 parkovacími místy přímo nad křižovatkou Rozvadovské spojky a Řevnické ulice. Podle náměstka Scheinherra (Praha Sobě) se nová koalice shodla na tom, že plán je předimenzovaný a pokračovat v něm nebude. Připravují nicméně jiný projekt na Zličíně, který má rovněž přispět k rozšíření sítě P+R parkovišť.

U stávajícího depa vozů metra by měla vzniknout nová stanice, která by město vyšla levně, protože koleje už tam vedou. Prodloužení by sloužilo k obsluze nového P+R parkoviště, které by mělo podobu dvou vícepatrových parkovacích domů. První by měl podle stávajícího návrhu kapacitu 600 a po plánovaném rozšíření 1200 parkovacích míst a ve druhém by zaparkovalo 720 aut. Podobný dům chce město stavět i na jiných místech, například u stanice metra Depo Hostivař na trase A.

Fotogalerie
5 fotografií