Do systému se navíc zapojí i rychlíky, což by mělo ulehčit osobním vlakům, které jsou hlavně ve špičkách velmi vytížené. Předpokládá se, že řada pasažérů jezdících pravidelně do Prahy dá přednost rychlíkům, a tím se uvolní kapacita v osobních vlacích pro další cestující.

Naposledy se mapa rychlých železničních spojení rozšiřovala v prosinci, kdy na ní přibyly přímé vlaky z Benešova, Kolína a Kutné Hory. Na jízdenky Pražské integrované dopravy se lidé nově dostanou z Prahy také do Rakovníka, Kařezu nebo Příbrami. V úseku Praha–Kladno už jízdné v rychlících platí, nově se od neděle připojí na této lince do systému integrované dopravy úsek Kladno–Rakovník.

Šetření peněz při dopravě

Ve srovnání s klasickými traťovými jízdenkami lidé podle organizace ROPID ušetří měsíčně stokoruny. Například za měsíční jízdenku ČD na trase Hořovice – Praha-Smíchov dosud cestující platil 2520 Kč. Pokud nově využije měsíční časový kupon PID pro Prahu a šest pásem, vyjde ho měsíc cestování na 1900 Kč včetně možnosti cestovat MHD po Praze.

Pokud nevyužívá městskou dopravu, měsíc dojíždění z Hořovic na Smíchov ho bude stát 1560 Kč. Ještě víc lze ušetřit při pořízení čtvrtletních kuponů PID pro šest pásem, konkrétně na trase Praha-Smíchov – Hořovice je pak úspora až 3060 Kč.