Čtyři miliardy korun. Tolik peněz uvádí žádost Prahy 4 vládě o dotaci, na základě které by mohlo vzniknout zastřešení Spořilovské spojky. Tyto peníze by měly v případě vyhovění dorazit na účet hlavního města, které má výstavbu takového opatření v kompetenci.

Argumenty jsou stále stejné. Podle informací radnice po Spořilovské denně projede zhruba 50 tisíc vozidel, asi 7 tisíc z nich jsou těžké kamiony, které okolní zástavbu zatěžují hlukem a zplodinami. K překračování hlukových limitů na místě podle vyjádření Prahy 4 dochází nejen ve dne, ale také během noci.

Dalšími obtížemi, které zhoršují kvalitu života poblíž spojky, jsou zvýšená prašnost a vibrace, které doprava přenáší. Radnice Prahy 4 se dál opírá také o rozhodnutí pražských radních, kteří zvolili nejtvrdší variantu zákazu pohybu nákladní dopravy po městě. Podle té by kamiony nad 12 metrů délky nesměly sjíždět z Pražského okruhu do metropole a Spořilovská spojka by byla jedním z dopravních tahů, kam by takové vozy nesměly vůbec.

Projekt zakrytí Spořilovské spojky počítá s úpravami v délce až 1 100 metrů. Nový městský prostor s parkem by měl zabírat rozlohu zhruba čtyři hektary s tím, že by tu bylo možné provozovat různé sportovní a rekreační aktivity.

VIDEO: Hlučnost okolí Spořilovské jsme kontrolovali v minulém roce. Poslechněte si hlukovou zátěž v této oblasti

Video
délka: 01:04

Hlučnost dopravy v různých částech „Spořilovského trojúhelníku“ Daniel Vitouš

Fotogalerie
11 fotografií