Pracovníci Prahy 7 si posvítili na ulice ve svém obvodě. Podle jejich zjištění se na mnoha místech nacházejí dopravní značky, které už v současnosti nejsou potřeba. Z některých míst navíc mizí zábradlí a zbytečné sloupky tam, kde je možné značení připevnit například na sloup veřejného osvětlení nebo další nosič.

„Ve městech České republiky narážíme na často zbytečné lesy značek a zábradlí. Snažíme se čistit veřejný prostor Prahy 7 od věcí, které již jen překážejí nebo dokonce i ztěžují pohyb a orientaci, protože se dopravní situace postupem času změnila. Na řadě míst je dnes značek skutečně moc a často jsou zbytečně velké, jako například označení pěších zón. Zábradlí jsme nechali odstranit na desítkách míst, například na nádraží v Holešovicích u parkoviště P+R, kde již nemělo žádný význam,“ uvedl starosta Prahy 7 Jan Čižinský (Praha 7 sobě).

Dopravní značky menší velikosti se podle radnice používají hlavně na méně využívaných místních silnicích. Úřad však tvrdí, že takové značení by bylo vhodné také v centrálních městských oblastech, kde došlo ke snížení povolené rychlosti vozidel – tedy právě jako v nedávno zavedené „Zóně 30“ na Letné. O možnostech v tomto směru Praha 7 jedná s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) a ministerstvem dopravy.

„Je to jeden z pozitivních dopadů, které přinesla „Zóna 30“ na Letné. Kromě zvýšení bezpečnosti dopravy nám zavedení zóny umožnilo přistoupit k odstranění vytipovaných dopravních značek a k celkovému snížení množství používaných sloupků. Nicméně historické dopravní značení na řadě míst nadále přežívá. Na nutnosti řešit tento problém se shodla také dopravní komise městské části,“ dodal k tématu zástupce starosty Prahy 7 Ondřej Mirovský (Trojkoalice/SZ).

VIDEO: Dopravních změn bylo za poslední měsíce v Praze 7 více. Takhle se na jaře v „Zóně 30“ zmenšily prostory pro parkování: