„Součástí je přístřešek, bezbariérový přístup, osvětlení, přístupové prostory a orientační systém,“ uvedla mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová. Stavbaři odstranili původní nástupiště, zbourali strážní domek a upravili svršek a koleje.

Stavba navazovala na úpravy kolejí v nedaleké stanici Chrást u Plzně. Ty byly součástí modernizace koridoru Rokycany-Plzeň, která včetně stavby čtyřkilometrového tunelu skončila před rokem. Regionální trať tak nyní vede z Radnic přes zastávku Ejpovice, kde strojvedoucí přejde na druhou stranu soupravy a jede zpět do Plzně.

Rychleji než autem

Na trati jezdí osobní motorové vlaky Regionova. Ve špičce v hodinovém taktu, mimo ni ve dvouhodinovém. Cesta vlakem z Chrástu na hlavní nádraží do Plzně trvá 19 minut, což je prý, vzhledem k houstnoucímu provozu v Plzni, rychlejší než autem.

„Z Chrástu do Plzně výrazně narostl počet cestujících, je jich tu 500 až 600 denně. V ranním vlaku je 60 lidí a Regionova docela plná,“ uvedl náměstek hejtmana Pavel Čížek. V úseku Chrást-Radnice zůstal počet cestujících stejný. Od 1. července bude navíc platit výhodný krajský tarif a hodinová jízdenka z Chrástu do Plzně bude stát 26 korun včetně MHD po celé Plzni. Lístek na MHD v Plzni přitom přijde na 20 Kč.

VIDEO: Smíchovské nádraží čekají změny k lepšímu.

Video
Video se připravuje ...

Současné vlakové nádraží na Smíchově dozná do budoucnosti kýžených změn k lepšímu. Terminál Smíchov by se měl stát největším dopravním uzlem v celé Praze. David Zima