„Postupné zavádění bateriových trolejbusů povede ke snižování emisí CO2, sníží se také hlučnost a zvýší se komfort cestujících i řidičů. Tyto trolejbusy navíc nemají, oproti těm s dieselagregáty, problém s přehříváním v letních měsících,“ řekl dopravně provozní ředitel PMDP Jiří Ptáček.

A chválou nešetří ani samotní řidiči. Nové trolejbusy se jim velmi lehce ovládají. „Přepnutí z napájení trolejemi na bateriový pohon je totiž otázka vteřiny, diesel se musí startovat déle a v zimě se navíc předem nahřívat. Dieselové pomocné motory jsou navíc pomalejší, při jízdě na baterky nepoznám rozdíl oproti napájení trolejemi,“ popsal řidič Pavel Krejza.

Obměna stávajících trolejbusů s dieselagregáty za nové s bateriemi se uskuteční jako plánované investice dopravního podniku do obnovy vozového parku. „Uvítali bychom, kdyby elektrický pohon, který je nejekologičtější, byl zejména ve veřejné dopravě podporován výrazněji,“ popsal předseda představenstva PMDP Michal Kraus.

Trolejbusy, které v současné době ve městě jezdí, byly vyrobené v plzeňské Škodovce. Vozy s pomocným pohonem se využívají především na linkách, které zajíždí do okrajových částí města. V současné době jich má sedm pomocný elektropohon, do konce září jich má přibýt dalších devět. Jde o jeden z projektů chytrého města Smart City Plzeň.

VIDEO: V Praze fungují první chytré zastávky, připojíte se na nich na wifi.