„To tak dopadá, když se něco schvaluje od stolu! Ten, kdo tohle odhlasoval, v životě nečekal v dešti a větru na zastávce MHD! Promokla jsem tam na kost, páni inžové by měli více přemýšlet!,“ láteří nemalá část cestujících hlavně z Ostravy-Hrabůvky.

Lidé uvítali přívětivou proměnu šeredného prostoru s děsivým podchodem, ale s prvním deštěm přišly rozpaky. „Tak nepraktické řešení ocení možná děti. Mají lidé čekat v podchodu? Je od čela zastávky daleko,“ říká Michal Vašut, který vyfotil přístřešek po dešti. Suchý zůstal jen chodník pod lavičkou…

Vítr neřešili?

Autory projektu jsou architekti z ostravského Atelieru 38. „Návrh vychází z logiky pohybu dopravních prostředků, zastávka se otevírá směrem k příjezdu a nástupu, čímž umožňuje vizuální kontakt s přijíždějící tramvají,“ reagovala na výtky za Atelier 38 Alžběta Majnušová.

Náklady na rekonstrukci podchodu a zastávek Dřevoprodej dosáhly zhruba 72 milionů kroun.

„Kvůli tomu otevření bohužel nereflektuje směr převládajících větrů. Vyložení střechy je omezeno šířkou nástupiště a je obdobné jako na zastávkách u Karoliny,“ dodala. Cestujícím z Dřevoprodeje tak nezbývá než doufat, že jim při cestě nebude pršet a v zimě chumelit.

Problémy i na Tylově

Takřka souběžně s Dřevoprodejem se opravoval podchod i se zastávkami Tylova v Ostravě-Zábřehu. Náklady se tady vyšplhaly na 30 milionů. Veřejnost proto šokovalo, že krátce po otevření začalo do podchodu zatékat a ve zdech se dokonce objevovaly praskliny. Před pár dny byly problémy „uhašeny“, spáry a praskliny zatmeleny.

VIDEO: Ředitel DP Ostrava Daniel Morys komentuje zásadní navrhované změny ve vedení tramvajových linek.

Video
Video se připravuje ...

Ředitel DP Ostrava Daniel Morys komentuje zásadní navrhované změny ve vedení tramvajových linek. Michal Charbulák

Fotogalerie
7 fotografií