Navíc podle petičníků i vysoké náklady na údržbu, závislost na dodávce elektřiny a zranitelnost trati při živelních událostech, v kopcích tak běžných. „Nebráníme se modernizaci, ale proč vyhazovat desítky milionů korun, když na těch sedm kilometrů z Frýdlantu nad Ostravicí k nám by úplně stačil vlak na baterku a mohla by zůstat tak, jak je,“ zmínila zdejší obyvatelka Jiřina Žídková lokomotivy, které nepotřebují elektrické vedení.
Další z místních Jan považuje za absurditu i to, že se nedávno v obci vybudovalo šest železničních přejezdů za 125 milionů korun a kvůli elektrifikaci by se měly tři zase zbourat.
Má své kouzlo
Starostka Ostravice Pavlína Stankayová se k problému vyjadřovat nechce. „Petici jsem neviděla,“ odvětila stroze. Ostravický motoráček si během desetiletí oblíbili i turisté. „Má své kouzlo, které jakákoliv modernizace zničí,“ zmínil Ivan Tluček z Ostravy.
Podle mluvčí Správy železnic Nely Friebové se elektrifi kace chystá jako součást modernizace mezi Frýdkem-Místkem a Frenštátem pod Radhoštěm s odbočením na Ostravici. „Plusem bude zkrácení cestovní doby, lepší zázemí pro cestující a ekologický provoz,“ uvedla.
VIDEO: Slovenská strela opět vyjela na koleje: Renovace trvala dva roky.
Slovenská strela opět vyjela na koleje: Renovace trvala dva roky Karel Janeček