„Jeden z mostů vede ulicí Nad Přehradou, přesněji v místech, kudy se z ulice 17. listopadu a Příborská vjíždělo k akvaparku a autokempu, poblíž prvního záchytného parkoviště u hráze. V současné době je tam průjezd zakázán,“ uvedl náměstek primátora Karel Deutscher (ČSSD). Most bude podle něj téměř sto metrů dlouhý a bude mít dva jízdní pruhy a chodník.

Druhý most zajistí propojení komunikace K Olešné ve směru od ulice Palkovická, tedy z druhé strany přehrady. Půjde o jednopruhovou obousměrnou komunikaci. Oba mosty budou také osvětleny.

„Náklady na výstavbu obou mostů jsou vyčísleny na 75 milionů korun, přičemž 55 milionů získáme zpět z dotací,“ uvedl primátor Michal Pobucký (ČSSD).

Obchvat hradí stát

Výstavbu obchvatu zaplatí stát a na starosti ji má Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Obchvat dlouhý 8,5 kilometru vyjde na 2,1 miliardy korun. Aktuálně se staví jeho první etapa.

Dokončena je už i potřebná část sanace bývalé skládky nebezpečného odpadu Skatulův Hliník. Sanace pokročila natolik, aby tam mohla výstavba obchvatu pokračovat. Dál se tam ale bude pracovat i na sanaci.

Stavba pokračuje

Druhá etapa stavby obchvatu začne pravděpodobně ještě v srpnu. ŘSD nyní vyhodnocuje nabídky stavebních firem. Obchvat má být hotový v roce 2022.

Stavba první etapy obchvatu, dlouhá 4,25 kilometru, začala loni. Prodlouží dokončenou část dálnice D48 ze směru od Nového Jičína od frýdecko-místecké části Lysůvky až za řeku Ostravici. Zároveň úsek dálnice D56 dlouhý 2,18 kilometru propojí u Olešné D48 s dálnicí z Ostravy.

Druhá část obchvatu Frýdku-Místku spojí obě části dálnice D48, čímž vytvoří souvislý dálniční úsek až po Český Těšín a Polsko. Přes průtah městem nyní jezdí denně až 45 tisíc vozidel a je dlouhodobě přetížený.

VIDEO: Italští pyrotechnici nedávno odstřelili dva zbývající pilíře Morandiho mostu v Janově.