O silnice v Moravskoslezském kraji se stará několik institucí. Shodují se, že musejí více solit a že letošní zima se oproti loňsku prodraží. O osm set kilometrů dálnic a silnic první třídy se stará sdružení firem Eurovia CS, AVE CZ a SOÚS. Krajské silnice druhých a třetích tříd udržuje Správa silnic Moravskoslezského kraje a v neposlední řadě se města musí sama postarat o solení svých chodníků a cest.

Na dálnicích a nejvýznamnějších silnicích stoupla spotřeba soli více než o třetinu. „V rámci zimní údržby na svěřených silnicích a vybraných úsecích dálnic v Moravskoslezském kraji evidujeme v rámci letošní sezony nárůst nákladů o 33,7 procenta oproti loňskému stejnému období, to je od začátku listopadu do konce ledna," řekla mluvčí Eurovie Iveta Štočková.

Krajské cesty "posolí" za 55 milionů

Na krajské cesty druhé a třetí třídy mají silničáři nachystáno pořád dostatek zásob soli. Konečný účet za údržbu odhadují až na 55 milionů. „Od začátku zimy jsme spotřebovali téměř 9000 tun soli, což je zhruba třetina našich skladových zásob. Takže soli máme dost, zbývá nám jí ještě přes 20.000 tun," řekl technicko-provozní náměstek ředitele Správy silnic Moravskoslezského kraje Milan Novák.

V Opavě vydají za údržbu cest přes dva miliony měsíčně. „V současné době vzhledem k tomu, že od Nového roku téměř pořád je sníh, je zásahů víc, a samozřejmě tím pádem je to i finančně náročnější. Jenom za leden nás údržba stála přibližně 2,3 milionu korun. Určitě je to daleko víc než v loňském roce," řekl náměstek ředitele Technických služeb Opava Martin Girášek.

Ostrava spotřebovala více soli než za celou loňskou zimu

V Ostravě už dvakrát museli povolat posily. „Už v tuto chvíli jsme překročili spotřebu soli, která byla za celou loňskou zimu. Už dvakrát jsme museli povolávat posily, to znamená 12 traktorů a nákladní auta s pluhy,“ řekl Jiří Maléř z Ostravských komunikací.

VIDEO: František Hodan o přípravách na údržbu silnic v Praze během zimy.