„Jsme si vědomi toho, že silnice II/430 je základní silniční tepnou mezi Brnem a Vyškovem. Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje (SÚS JMK) proto hledala cesty, jak ponechat most v částečném provozu. To ale bohužel není možné,“ uvedl ředitel SÚS JMK Roman Hanák.

Na dálnici i bez známky

„Stav jednoho z mostů je natolik kritický, že autorizovaný inženýr jednoznačně doporučil úplnou uzavírku. Musíme se tím řídit. Budeme se ale snažit stavět co nejrychleji tak, aby byl provoz co nejdříve obnoven,“ přislíbil Hanák.

Řidiči i bez dálniční známky, budou moci od úterý 21. března využívat ve zmíněném úseku dálnici D1. Ta ovšem nebude mít až do konce září v případě nehody žádnou objízdnou variantu, což bude obrovský problém.

Silničáři nejenže nahradí most, který je v havarijním stavu, ale i ještě druhý, který je na tom, jen o něco lépe. Oba byly postaveny v roce 1900 a jsou za prahem své životnosti. Zároveň kvůli průtoku pod mosty zvýší silničáři ve zmíněném úseku vozovku o cca 60 cm. Náklady se odhadují na takřka 29 milionů Kč.

VIDEO: Při nehodách na dálnici je vždy nutné umožnit vozidlům Integrovaného záchranného systému průjezd. Policisté, hasiči a záchranáři tak mohou rychleji zasáhnout a obnovit provoz.

Fotogalerie
4 fotografie