Stavba podle místních pochází již z roku 1890. Chtějí ji proto nechat prohlásit za technickou památku. „Nejsem v havarijním stavu jako mosty v Praze, přesto mě chtějí zbourat. Prosím pomozte, rád vám budu sloužit dalších 128 let!“ stojí na transparentu od neznámého aktivisty.

Správa železniční a dopravní cesty ale plánuje celkovou přestavbu. „Kvůli zvýšení traťové rychlosti, zabránění častých střetů vozidel a špatnému technickému stavu mostu, který se blíží své hranici životnosti,“ vysvětlil důvody mluvčí Marek Illiaš.

Lidé z obcí ale tvrdí, že viadukt má ustoupit hlavně kamionové dopravě. „Je to kvůli příjezdu k chystané průmyslové zóně v katastru Velkých Albrechtic. Kamionům by překážel,“  řekl Milan Longin (50) ze Spolku obce Velkých Albrechtic (SOVA), který sdružuje tři rodiny z domů nejblíže mostu.

Kamiony to tu neubrzdí

„Příjezd do obce od Studénky je z pořádného kopce, takže viadukt těsně před zástavbou funguje jako přirozený retardér, který auta zpomaluje. Rozjetý kamion by však brzdil až někde v potoce,“ popsal Milan Longin.

Ani zastupitelé Bílovce nejsou nadšeni. „Co se týká bezpečnosti, nevidím důvod něco měnit. Ale na případnou nákladní dopravu nejsou uličky města stavěny, navíc tu máme dvě základní školy,“ řekl Pavel Mrva (45), působící jako ředitel gymnázia.

Město se spolkem SOVA úzce spolupracuje. „Jsme v kontaktu a konzultujeme veškeré kroky. Mají naši podporu,“ potvrdila starostka Bílovce Renata Mikolašová (52). SOVA už plánuje petice a informační kampaň. Mnoho obyvatel totiž o konci viaduktu ještě netuší.

VIDEO: Jedinečný pohled na probíhající opravu Negrelliho viaduktu v Praze.

Video
Video se připravuje ...

Jedinečný pohled na probíhající opravu Negrelliho viaduktu. Jiří Marek