„Můj otec nemá účet, platební kartu ani ODISku (permanentka na MHD - pozn. red.). Zdarma ještě nejezdí. Až přijede do Ostravy řešit doktory, co bude dělat? Já s ním jezdit nemůžu, abych mu jízdenku kupovala,“ říká Kateřina Kopecká (44).

Jízdenku příští rok zaplatíte jen kartami, buď bezkontaktní nebo ODISkou, určenou na nahrávání dlouhodobých jízdenek. Změny ale pocítí turisté a cizinci. „Moje sestra za mnou přijede třeba na tři dny, bezkontaktně platit nechce, tak to nevím, co jí potom pořídím za jízdenky,“ diví se Zdenka Tomicová (65).

Místo papíru nový autobus

Dopravní podnik pro takové případy připravuje variantu s předplacenými kreditními jízdenkami. „Předpokládáme, že minimální cena kreditní jízdenky bude 100 korun a bude nabita na pět jízd,“ uvedl ředitel DPO Daniel Morys.

Systém elektronických plateb v Ostravě zavedli před dvěma lety jako první u nás. Dopravní podnik tím chce především ušetřit. „Tisk, prodej a údržba systému papírových jízdenek nás stojí každý rok zhruba 20 milionů korun. Za takovou roční úsporu si můžeme koupit třeba i jeden elektrobus," doplnil Daniel Morys.

VIDEO: V Ostravě si lidé mohli zkusit řídit trolejbus: „Jízda je famózní,“  řekla nadšená studentka.

Video
délka: 00:32

V Ostravě si lidé mohli zkusit řídit trolejbus: „Jízda je famózní,“ byla nadšená studentka. Karel Janeček