K nehodě mělo dojít podle obžaloby tak, že signalista kvůli špatné domluvě s výpravčím přehodil výhybku ještě v době, než stačil celý vlak projet. „Porušili technologické postupy stanovené SŽDC, z nedbalosti uvedli druhé v nebezpečí smrti či úrazu a způsobili škodu velkého rozsahu,“ uvedl předseda senátu Jan Kasal.

Na místě byl v té době rozbitý automatický hlásič, signalista tak výhybku ovládal ručně z několik set metrů vzdáleného stavědla. „Z jeho stanoviště nebylo na místo vidět. Měl se proto u výpravčího ujistit, zda výhybku může přehodit, což neudělal,“ řekl Kasal.

Ujely dva vagony

Kvůli přehozené výhybce tak poslední dva vagóny vjely na vedlejší kolej, kde zrovna čekal druhý vlak na povolení vjet do stanice. „Uslyšel jsem podivný zvuk, a když jsem vykoukl z okna, náš vagón jel jiným směrem, jakoby bokem, než vlak. Spolucestující zakřičel, že proti nám jede jiný vlak. Sedl jsem si a připravoval se na náraz. Pak jsem se praštil hlavou o okno a víc si nepamatuji,“ popsal kolizi jeden z cestujících.

Při srážce se zranilo 16 cestujících. Signalista a výpravčí v přípravném řízení ani u soudu nevypovídali. Oběma obžalovaným hrozilo za obecné ohrožení z nedbalosti až osm let ve vězení. Verdikt není pravomocný, obě strany si ponechaly lhůtu na rozmyšlenou.

VIDEO: Nehoda vlaku a nákladního auta na železničním přejezdu v Kralupech nad Vltavou ze září loňského roku.

Fotogalerie
32 fotografií