Pilotní projekt začal ve městě letos v květnu a v krajské metropoli bylo zpočátku k dispozici 39 stanic s celkem 180 jízdními koly. Jejich počet nakonec narostl na 58 výpůjčních míst s 240 koly.

Službu poskytovala společnost Rekola Bikesharing a ukončila ji k 21. listopadu. Město by ale systém sdílení kol chtělo zachovat i v příštím roce. Služba se totiž setkala se značným ohlasem.

„Jak konkrétně bude služba vypadat, zjistíme do pár týdnů. Aktuálně připravujeme soutěž na jejího poskytovatele. Počítáme s rozšířením obvodů, kde budou umístěny stojany, i s navýšením počtu kol. Provozovateli jsme připraveni přispívat na každou výpůjčku,“ řekla náměstkyně primátora Kateřina Šebestová (ANO).

Chtějí půjčovat až 200 kol

Denně si lidé kola v Ostravě vypůjčili až šestsetkrát. Nejoblíbenějšími a nejvyužívanějšími stanicemi byly Nová Karolina a Masarykovo náměstí. „Více než 16 000 uživatelů za necelých sedm měsíců provozu ujelo přes 130 486 kilometrů,“ uvedla Vojkovská.

Kola by se v příštím roce měla objevit v sedmi městských obvodech: Slezské Ostravě, Moravské Ostravě a Přívozu, Mariánských horách a Hulvákách, Vítkovicích, Ostravě-Jihu, Porubě a Hošťálkovicích.

„Stojany zajistí město Ostrava, jízdní kola, jejich opravy, redistribuce a servis pak bude v gesci vybraného provozovatele. Míst se stojany by mohlo být až 200 a kol v těch nejexponovanějších měsících až 600,“ upřesnila představy magistrátu Vojkovská. Město chce při plánování služby využít i data a informace z pilotního projektu.

VIDEO: Blesk magazín: Celebrity na kolech ve městě.